Avatar billede salling Nybegynder
13. december 2003 - 15:00 Der er 5 kommentarer

Er der bedre valg en et canon A70, hvis max pris er 2500 ?

HEj

Jeg har nu i nogle måneder overvejet at opgradere mit HP 215 kamera med noget nyt kram.

I den forbindelse har jeg stærkt overvejet at købe et canon A70 kamera. Faktisk er jeg ret overbevist om at et A70 er det rigtige. Både pga gode anmeldelser men også fordi det opfylder mine krav.

Jeg vil dog gerne lige høre om der er nogle der har andre andre anbefalinger inden jeg går ud og køber.
Jeg har nemlig ikke kunne få øje på andre typer i den kvalitet med bedre data (opløsning, zoom mv)

Prisen må max være 2500 for kamera og 3000 samlet med taske og 128 mb kort.

mvh STIG
Avatar billede tobias28 Praktikant
13. december 2003 - 15:20 #1
tror du har fat i det bedste til prisen. Mna kan godt finde nogle der eks. har 4x optisk zoom, eller har 4 mpx til samme pris, men så er det fordi der er sparet på noget andet(eks. optikken)

Jeg ville selv vælge canon's.....dog ville jeg nok vente lidt hvis det ikke haster at få et, da jeg tror vi vil se et drastisk fald i priserne i løbet af en 2-årig periode, og så kan man få et kanon-kamara til få penge...
Avatar billede salling Nybegynder
13. december 2003 - 15:51 #2
Hej og tak for dit svar

Hvordan tror du den kortsigtede prisudvikling er på canon A70 ?
Den har efterhånden været på marked i et stykke tid. A60 må snart ryge ud og så må A70 falde yderligere.

Hvad ligger til grund for din antagelse om den langsigtede prisudvikling?

mvh STIG
Avatar billede tobias28 Praktikant
13. december 2003 - 16:17 #3
Grunden til at jeg tror priserne på digitalkamaraer vil falde, er fordi vi inden for det sidste års tid har fået nogle rigtig gode kamaraer på markedet, - op til 5-6 megapixels, med 10-12 x optisk zoom, og med en optik, der tangerer professionelle kamaraer. Desuden kommer der flere og flere udbydere af digitale kamaraer, og de sælges jo ikke kun hos fotohandleren og i a-z mere...nu er det også i aldi, netto, osv. Alt i alt giver den øgede konkurrence, flere substituerende produkter og en billigere teknologi (fordi der simpelthen bliver efterspurgt mere) en prisudvikling, der går støt nedad, ligesom den har gjort i snart et år.....
eks. jeg købte et coolpix kamara i sommeren 2002 med 1,3 Mp og 2x Digital zoom og ingen optisk zoom....det gav jeg 1600 kroner for....
idag kan du få et magen til for omkring 500-600 kroner....

mht. den kortsigtede udvikling er det jo lidt sværere....for hvad er kortsigtet?
I bunden af denne side http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324587982 kan du finde prisudviklingen uge for uge.....tror hvis det handler om ca. 3 måneder....så vil du nok kunne spare et par hundrede...

mvh. Tobias
Avatar billede pernillemb Nybegynder
14. december 2003 - 07:55 #4
Vi har rigtig gode erfaringer med Canon's A70... har haft det i ca 8 måneder nu og lever fuldt ud op til vores krav. Det eneste vi kunne klage en smule over er LCD skærmen, den kunne godt have været lidt større, så det er lidt nemmere at se om billedet er skarpt, men så bruger vi bare digital zoom på billedet, hvilket er meget nemt at gøre.

Det er et rigtigt godt kamera til prisen.

P.S. Husk at købe et rimeligt stort memory card da billederne jo fylder en del... Vi har et 256 MB kort hvor der kan være 154 billeder på i højeste opløsning og laveste komprimering.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 21:35 #5
Har også gode erfaringer med Canon A70 rigtig fedt kamera, de eneste ulemper er som sagt før display er lidt lille så det er svært at se om billedet er sløret, og så kører kameraet på 4xAA batterier, hvilket får den til at veje meget, og den sluger strøm ENORMT hurtigt. Men ellers et rigtig fedt kamera.