Avatar billede itcon Nybegynder
12. december 2003 - 09:26 Der er 4 kommentarer

Webmail underlig afsenderadresse

Er det muligt at ændre afsender adresseformatet, når man afsender en mail fra Notes Webmail interface - det kan ex se sådan ud:
Administrator/DK/TestSite%DENMARK@testsite.dk
- er det muligt at vise administrator@testsite.dk som afsender istedet for, når modtageren bruger andet en notes som mail program?
Avatar billede jogii Nybegynder
12. december 2003 - 09:47 #1
Hvilken webmail er der tale om, standard Webmail eller iNotes?

Der er forskellige ting der skal være opfyldt. Nogle af dem vil jeg lige ridse op her.
Den server, som hoster webmail, er det en server i samme domæne som brugernes hjemmeserver? Hvis det ikke er , så kan man vha, Directory Assistance (DA) og andre indstillinger få serveren til at slå afsenderadressen op i en anden adressebog.

Hvis den er i samme NotesDomæne, så undersøg om der er angivet en go internet adresse på persondokumentet i NAB. UserName i Kalenderprofilen skal være det angivne NotesNavn "Administrator/DK/TestSite". I det tilhørende persondokument skal der angives en matchende internet adresse.

I den globale adressebog er der et konfigurationsdokument, som bruges til at lave visse globale indstillinger for Dominos Router, bl.a. hvordan afsender-adresseformatet skal se ud. Det er også herinde at der under "Router/SMTP - Basics" angives "Exhaustive lookup", som sættes til "Enabled" hvis du har flere adressebøger at kigge i (som anvendes hvis du har flere "NotesDomæner).
Under "Mime->Advanced->Advanced Outbound Message Options->RFC822 phrase handling" kan du sætte til "Use CN as phrase" for at få afsenderadresser af typen
    Mister Administrator <administrator@testsite.dk>

//Jörg
Avatar billede itcon Nybegynder
12. december 2003 - 10:34 #2
Tak for det superhurtige svar - det er std Webmail. Der skulle være ok internet adresse på alle - jeg prøver lige at ændre "RFC822 phrase handling" indstillingen - og vender så tilbage
Avatar billede jogii Nybegynder
12. december 2003 - 10:52 #3
Oh ja, så er der spørgsmålet om hvilken Domino version du kører. Det glemte jeg at spørge om.
//Jörg
Avatar billede itcon Nybegynder
12. december 2003 - 11:47 #4
Der er version 5. Webmail hostes af samme server som er mailserver. Efter at have sat "Use CN as phrase" kommer der godt nok et navn på adresse i pænt format, men det er stadig den "rodede" adresse som er i <>