Avatar billede monstermand Nybegynder
10. december 2003 - 19:39 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Ldap lookups med GWIA

Hej,

jeg vil håbe nogen kan hjælpe mig med følgende. Jeg har fået at vide det skulle være ret let, problemet er bare at jeg ikke kan få det til at virke.

Jeg har en mailgateway og en mailserver. Begge med Netware 6.0. Jeg har sat LDAP op i GWIA objektet, men jeg kan alligevel ikke modtage adressebogen i LDAP programmet på klienterne.

Jeg kan ikke umiddelbart se hvad fejlen skulle være. Hvis der er nogen der kan guide mig igennem mulige problemløsninger (med efterfølgende løsning af problemet ;) ville det være superfedt.

Hvis der er yderligere spørgsmål for at besvare spørgsmålet, så bare fyr løs!!
Avatar billede wise Seniormester
10. december 2003 - 20:48 #1
lytter lige med..
Avatar billede monstermand Nybegynder
10. december 2003 - 20:52 #2
nu vil jeg ikke håbe vi lytter forgæves..
Avatar billede fasfan Nybegynder
11. december 2003 - 12:35 #3
SÅ SKAL DER LYTTES.

Prøv lige at checke om NLDAP er loaded på GWIA maskinen.

- UNLOAD NLDAP

Jeg mener at NLDAP giver dig adgang til NDS, hvor GWIA's LDAP giver dig GroupWise adressebogen. Hvis begge er loaded, vil de nok konflikte.

Kontroller GWIA opsætningen. At LDAP er enablet.

/Fas
Avatar billede monstermand Nybegynder
11. december 2003 - 12:53 #4
Hej Fasfan

Jeg har forsøgt det du sagde. Altså at unloade nldap på gwia, men så kan jeg jo slet ikke få kontakt med ldap serveren. Alt skulle være konfigureret korrekt på GWIA, men jeg skal da ikke sige at jeg har lavet en fejl.

Jeg har et lille progam der kan tjekke LDAP servere. Når jeg unloader nldap.nlm, så får jeg fejlmeddelelsen "[ERROR 91] Can't connect to the LDAP server". Når jeg starter den igen får jeg fejlmeddelelsen "[ERROR 13] Confidentiality required".

Jeg har enablet LDAP på GWIA, men det virker som sagt ikke. Kan der være noget jeg har glemt?
Avatar billede monstermand Nybegynder
12. december 2003 - 12:47 #5
Der står en bordermanager mellem GWIA og GroupWise serveren. Kan der være et issue med portene der?
Avatar billede ukdtom Nybegynder
16. december 2003 - 21:43 #6
Unload nldap - unload GWIA - Load GWIA

Du har en portkonflikt på port 389, som de begge bruger.

Husk at remme NLDAP ud i Autoexec.ncf

mvh

Tommy
Avatar billede monstermand Nybegynder
20. december 2003 - 21:28 #7
Det er ret pinligt. Jeg havde sat det hele op som det skulle. Jeg havde bare lavet én fejl. I søgestrengen havde jeg angivet en forkert Organisation Unit. Ved ikke hvorfor jeg først opdagede det så sent.

Tal for hjælpen!