Avatar billede drzulu Nybegynder
10. december 2003 - 12:28 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

mcse i win2003

Har vi nogen MCSE ´er eller MCSA´er i 2003??
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. december 2003 - 13:05 #1
Avatar billede drzulu Nybegynder
10. december 2003 - 13:34 #2
Nej ikke helt. Jeg ville gerne vide om nogen herfra eksperten kan prale af den titel?
Avatar billede jones_net Nybegynder
10. december 2003 - 15:12 #3
Ikke endnu, men forhåbentlig til sommer:-)

/J
Avatar billede drzulu Nybegynder
11. december 2003 - 10:14 #4
Ok det lyder spændende.
Jeg skal selv i gang. Hvor meget er du kommet igennem og hvor længe har du været i gang? Selvstudie/undervisning?

Må jeg høre lidt om sværhedsgraden? Har selv ca. 2 års erfaring med MS miljøet...
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. december 2003 - 10:48 #5
Jeg har kun eksamen i Windows XP Prof. (70-270), og er lige gået i gang med at læse til Managing and Maintaining 2003 Server (70-290) og Infrastrudcture (70-291).

Jeg brugte ca. en måned på at læse op til XP, og jeg skal til de 2 andre exams i marts.

Det er selvstudie (Boot Camp) købt ved Ravenholm, men Boot Campen er ved SuperUsers. Jeg læser selv alt materiale, og kommer så på 1½ dags kursus, efterfulgt af eksamen.

XP'en var lidt tricky, for den handler meget om undtagelserne som bekræftiger reglen, samtidig kan de godt lige at bruge komandoerne i stedet for wizzards!
Pga. denne forkærlighed for wizzards, kan du ikke nøjes med at læse Training Kit fra M$, du skal også igennem det Resource Kit, som ligger på Nettet. Hvis du er heldig at få nogle videofilm med - f.eks. CBT Nuggets - så handler de sikkert om nogenlunde det sammen som Resource Kit, så du kan slippe for at læse dette...
Hvis du har test-eksamens fra f.eks. Transcender, så er det en god idé at læse det, som de skriver omkring spørgsmålene, for der kan være rigtigt meget at hente!

Jeg var lidt skuffet over indholdet i XP bogen - den var ikke dyb nok, og en fyr jeg var oppe sammen med dumpede, fordi han kun havde læst bogen...

Skriv igen, hvis du har spm.:-)

/J
Avatar billede flagz Nybegynder
11. december 2003 - 22:07 #6
Hej med jer.

Jeg er MCSE/MCSA i Windows 2000 og i Windows Server 2003.
Jeg kender en hel del til Boot Camps så hvis I har spørgsmål eller brug for gode råd angående eksamener, materiale eller videre så er I velkommen til at spørge.

/Flagz
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. december 2003 - 09:09 #7
Flagz>> har du taget 2003 som upgrade, eller var du hele møllen igennem igen?

/J
Avatar billede drzulu Nybegynder
12. december 2003 - 10:50 #8
Hej flagz

Jeg skal igennem samme tur som du har været. Dog med alm undervisning istedet for bootcamp. Jeg skal have mcse/mcsa i win 2000 og efterfølgende opgradering til 2003.

Angående materiale skal man vel have training kits. Og som jones siger bør man nok også kigge på resource kits. Man hvad med test eksamener?

Det ville være fedest hvis du ville nævne hvilke eksamener du valgte, hvorfor og dine kommentarer til dem...
Avatar billede venturer Nybegynder
12. december 2003 - 11:06 #9
Jeg er forløbigt "kun" MCSE i Windows 2000, men underviser i Server 2003.

Det er rart at høre du vil gøre arbejdet for at blive klog på serveren og IKKE vil benytte bootcamps. Bootcamps er roden til alt ondt og giver en falsk sikkerhed. De har kun det ene formål at få dig gennem testen (men hvad er testen værd hvis du ikke kan bruge din viden?)

Hvis du har tænkt dig at først blive 2000 certifiseret og efterfølgende opgradere til 2003 er de sidste tests ikke noget du skal tage beslutning om. (der er KUN to opgraderings test og du ska have dem begge).

Så det du skal have besluttet er hvilke 2000 tests du vil koncentrere dig om.
Hvis det er din mening at blive BÅDE MCSE OG MCSA skal have følgende obligatoriske test:
70-210 (eller 270), 70-215, 70-216, 70-217 og 70-218. (beskrivelserne kan du læse på MS' web).
Du skal desuden have to ekstra valgfrie til MCSE, og der kan jeg anbefale 70-224 (Exchange 2000) og 70-220 (security).

Du skal bare lige være forberedt på at med mindre du er velbevandret inden for alle ovenstående områder, så skal du regne med i hvert fald 2-3 ugers intensiv læsning til hver test (eller hvad dit kursus-sted nu har planlagt).

Til forberedelsen til testen synes jeg du skal kigge efter test-simuleringerne fra Transcender. De er kanone.
Hvis du vil have læsning til fritiden kan jeg anbefale (servermæssigt) at kigge på "Windows 2000 server bible" og "Windows Server 2003 Bible" (søg på disse to titler på http://www.bookworld.dk/ hvis du vil se lidt mere om dem). De er godt skrevet og går meget i dybden med stort set alt i serveren.
Avatar billede venturer Nybegynder
12. december 2003 - 11:10 #10
Jeg så lige du også nævnte Training Kits. Hvis du mener dem fra Microsoft Press skal du være klar over at de KUN er velegnet i forbindelse med undervisning. Disse bøger alene er IKKE nok til at bestå en test. De indeholder div. opgaver du kan prøve i et testmiljø og gør desuden i dybden med en del ting men IKKE alt hvad du har brug for. Så hvis det er til selvstudie, vil jeg anbefale dig andre bøger (f.eks. biblerne jeg nævnte før). Det er ikke dem alle der indeholder øvelser, men dem skulle du nok selv kunne improvisere :)
Avatar billede drzulu Nybegynder
12. december 2003 - 12:09 #11
Tak for indlægget venturer. Jeg har netop overvejet 70-224, men desværre sidder jeg ikke med exchange i hverdagen. På mit arbejde er mailserveren "outsourcet". Men en underviser har fortalt mig at kendskab til win2k og AD skulle være nok for at tage 70-224. Jeg har snart 2 års erfaring med win2k platformen som IT-administrator...

Hvordan var dine erfaringer med kurserne i MCSE? Holdt det hårdt? Eller nappede du alle eksamenerne uden problemer
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. december 2003 - 12:54 #12
Ang. BootCamp
Jeg fik ikke ret meget extra ud af bootcamp undervisningen, som jeg ikke vidste efter at have læst Resource Kit fra m$.
En fyr som ikke havde læst resource kit dumpede stort, selvom han var med i undervisningen på bootcampen.

Disse 2 ting vil jeg mene modbeviser "Bootcamps er roden til alt ondt og giver en falsk sikkerhed" - hvis du møder op på bootcampen uden at være klar, så består du ikke exam!

Men når man nu skal have certifikatet uden at skulle tilbringe 6 uger på bænken (hvor man skal have fri fra arbejde) så er bootcampen jo den eneste løsning. Dette betyder dog langtfra, at alle bootcampere ikke kan finde ud af noget!!

Jeg har været med på et 2000 serverkursus, som jeg ikke kunne bruge til noget, da jeg kunne de i forvejen.
Hvis du kan lidt i forvejen, vil jeg mene, at du spilder din tid på et kursus - der skal jo alligevel læses en masse extra for at bestå. Så kan man lige så godt læse det hele selv!

Dette er min mening om bootcamps:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. december 2003 - 12:57 #13
men øhhhh, hvorfor tage MCSE2000 og bagefter opgradere? Hvorfor ikke tage MCSE2003 fra starten, hvis ikke pengene er betalt?

/J
Avatar billede drzulu Nybegynder
12. december 2003 - 13:35 #14
Jones>> Fordi jeg ikke har fået kigget på 2003 endnu. Har installeret det og kigget lidt på det men de fleste anbefaler at tage 2000 og så opgradere...
Avatar billede flagz Nybegynder
12. december 2003 - 14:52 #15
Hej allesammen

Her er en oversigt over hvilke eksamener jeg har været igennem, hvorfor jeg tog dem og mine tanker omkring de enkelte test.

Jeg har været hele møllen igennem med Windows 2000:

70-210 Windows 2000 Pro (Den er obligatorisk og Windows XP var ikke kommet på det tidspunkt da jeg tog den)
Denne test er "indgangs testen" til hele certificeringsforløbet og derfor den letteste man vil møde. Testen går ikke i dybden men derimod meget i bredden. Det er en god ide at få kigget på de områder man sjældent bruger. Man kunne nævne Handicaphjælp og fax.

70-215 Windows 2000 Server (Obligatorisk)
Her bliver man præsenteret for de forskellige Networking services somså (DHCP,WINS DNS). Man stifter også bekendtskab med Active Directory. Sværhedsgraden på denne test er en smule højere end 70-210 men ikke noget at skrive hjem om. Testen er ikke så bred som 70-210 men går til gengæld mere i dybden. Og jeg synes faktisk at denne test var lettere end 70-210 og jeg kender flere andre der synes det samme. Det er et absolut "must" at man har styr på NTFS rettigheder, Share rettigheder og kender til AD og Group Policy.

70-216 Network Infrastructure (Obligatorisk)
Dette er en af de sværeste test man vil møde i hele certificeringsforløbet. Testen er ikke særlig bred men går meget i dybden. Man skal have godt styr på DNS, DHCP, RRAS (Routing and Remote Access), CA (Certificate Authorities) samt generel fejlsøgning af netværket. Man skal regne med at bruge dobbelt så meget tid på forberedelsen til denne test som på 70-210 og 70-215 tilsammen.

70-217 Implementing Active Directory (Obligatorisk). Denne test hører også til i den tunge ende når vi snakker om sværhedsgrad. Man skal have rigtig godt styr på DNS, hvilket også er en rigtig god ide at have i det virkelige liv. For hvis der er problemer med AD så skyldes det i 9 ud af 10 tilfælde at DNS´en ikke fungerer. Med det sagt så er det en rigtig god ide at bruge meget tid i forberedelsen på DNS, Group Policy, Replikering, Delegering af rettigheder samt tildeling af rettigheder (Account -> Global Groups -> Domain Local Group <- Permission. Det er også en god ide at kigge på Operation Master rollerne (FSMO udtales Fismo).

70-219 Active Directory Design (Obligatorisk)
For denne test gælder det samme som for 70-217 i forbindelse med forberedelse til testen. Denne test er dog anderledes, da det er en design test. Man får 4 cases man skal læse igennem og til hver case er der cirka 10 spørgsmål. Man skal så svare på spørgsmålene ud fra de oplysninger man får i den respektive case. Man bruger den teori man har lært i 70-217 så det er efter min mening en rigtig god ide at man har bestået 70-217 før man giver sig i kast med denne test.

70-220 Security Design (Valgfri - Tog jeg fordi jeg synes sikkerhed er spændende). Denne test bygger videre på ting som man har lært omkring sikkerhed i 70-215, 70-216 og 70-217. Der er en masse omkring CA, Group Policy og tildeling af rettigheder. Det er nok den "letteste" af de design test der findes.

70-221 Network Design (Tog jeg fordi Exchange 2000 og Sequel (SQL) ikke rigtigt interesserede mig dengang). Denne test kan også være rigtig grim. Det er en design test og den er case-baseret ligesom 70-219. Så man skal altså svare på 4 x 10 spørgsmål fordelt på 4 cases. Den bygger på den teori som man har lært i 70-216.

Jeg har så ved senere lejligheden taget 70-270 Windows Pro, 70-218 Managing a Windows 2000 Network Env., 70-222 Migrating from Windows NT 4.0 to Windows 2000)

Med hensyn til Windows Server 2003 så tog jeg de to upgrade test, henhold 70-292 og 70-296.

Hvad man skal vælge kommer meget an på hvor ens interesse/arbejdsområde ligger. Hvis man f. eks. kommer til at arbejde meget med Active Directory vil jeg klart anbefale man tager de to Exchange 2000 test som valgfri, da man næsten ikke kan sige AD uden også at sige Exchange. Man skal efter min mening kun vælge Sequel hvis man arbejder med det til daglig, da det virkelig kræver noget.

Men hensyn til test software kan jeg varmt anbefale Transcender. Det er dog vigtigt at man ikke tager dem for mere end de er. Nemlig en hjælp til at finde de områder hvor man er svag. En af Transcenders store fordele er de forklaringer der følger med når man kigger sine svar igennem efter en endt test. Desværre er sværhedsgraden i Transcender testene noget lavere end til de rigtige eksamener. Det kan godt give en falsk sikkerhed.

Jeg kan også nævne Selftest (www.selftestsoftware.com) og MeasureUp (www.measureup.com) som gode alternativer til Transcender. Sværhedsgraden i disse to ligger meget tæt på den som man møder i de rigtige test, men deres forklaringer mangler måske lidt hist og her. Men i sidste ende er det et spørgsmål om smag.
Det er dog vigtigt at forstå at man skal IKKE lære eksamen - man skal LÆRE stoffet. Det er samtidigt også vigtigt at være klar over at bogen til en given test (F. eks. MS Press) ikke er pensum, men det er HELE området som er pensum. Det betyder at man ofte får spørgsmål som man ikke kan finde i sin bog. Det er derfor vigtigt at bruge andre resourcer såsom Resource Kittene som kan findes online på: http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/itsolutions/reskits/rktmain.asp

Hele dette lange svar skal ikke forstås som en stensikker opskrift på en certificering, men er bare nogen tanker som jeg har tænkt højt og "tilfældigvis" skrevet ned.

/Flagz
Avatar billede venturer Nybegynder
12. december 2003 - 15:01 #16
jones: Så skal vi også lige have på plads hvad en bootcamp er i denne sammenhæng. Jeg har endnu ikke hørt om dem i DK, men kender kun til dem i USA jeg har set reklamer for på nettet. Disse bootcamps garanterer MCSE certifisering på 14 dage. Det går så ud på en dælens masse udenadslære som alene har med testen at gøre.

Her i huset kører vi MOC kurser på 5 dage (spredet ud på 2-3 uger. Det er en hel anden sag. Der er meget indhold, men det er meget koncentreret. De kræver så også at man kan noget i forvejen.
Avatar billede venturer Nybegynder
12. december 2003 - 15:03 #17
Svar til drzulu:

Hvorvidt undervisningen er god eller ej kommer i høj grad an på hvor og hvem der underviser. I mit tilfælde kunne jeg forholdsvis ubesværet taget 7 tests med ca. én måned imellem. Jeg startede så med kun min "fritids erfaring" som grundlag.
Avatar billede jones_net Nybegynder
13. december 2003 - 10:42 #18
venturer>> Bootcampen (BC) er ikke Braindumps, som i USA! Det ligner nok jeres MOC kurser, ud fra beskrivelsen.
Braindumps er helt klart roden til alt ondt - der er vi enige!

Man kommer til BC efter at have læst en masse selv, og lavet en Transcender test som Readiness Test (Altså om man har lært nok selv). Hvis Readiness testen ikke er høj nok, kommer men ikke med før næste gang de har kursus...

Hele mandag og tirsdag formiddag er der undervisning, og tirsdag eftermiddag er der eksamen. Hele onsdag, torsdag og fredag formiddag er der igen undervisning, og fredag eftermiddag er der eksamen igen.
Så har man taget 2 eksamener med en uges fravær fra jobbet.

I alt tager hele forløbet 6 til 12 måneder.

Det kræver meget læsning og test hjemme! Jeg læste 2-4 timer hver eller hver anden dag i 1 måned til XP eksamen, Så man skal have tiden og lysten til det, ellers er det håbløst!

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
13. december 2003 - 10:45 #19
flagz>> ang. 70-216 Network Infrastructure: Tager den virkelig så lang tid at forberede sig til!?
Er forberedelsen ikke mest teoretisk - det er vel ikke så meget man kan teste - eller hvad? (jeg er ikke begyndt at læse til den endnu... Derfor ved jeg ikke så meget om den...)

/J
Avatar billede flagz Nybegynder
13. december 2003 - 16:00 #20
jones net>

Ja hvis man skal forberede sig ordenligt til 70-216 Network Infrastructure så tager det så lang tid.

Selve forberedelsen skal være både teoretisk og prkatisk. Det vil altså sig at man læser sit materiale igennem fra start til slut. Det kunne f. eks. være MS Press bogen. Når man er færdig med det, kan man tage en Transcender test for at se hvilke områder der skal gøres noget mere ved. Disse områder skal man så læse på igen og her kan man f. eks. drage stor nytte at resource kittet til Windows 2000.

Så kommer man til den praktiske fase hvor man prøver tingene i virkeligheden og selvfølgelig specielt de områder som man har svært ved. Jeg ville klart anbefale følgende områder: DNS, WINS, DHCP, RRAS herunder VPN, CA og IPSec.
Men andre ord, der er oceaner af ting man kan/skal teste og efter min mening er praktisk erfaring med stoffet et ufravigeligt krav.

Man kan selvfølgelig også vælge at dele det lidt op så man f. eks. læser om et område indenfor stoffet og derefter tester det praktisk.
Hvis man bruger MS Press bogen følger der et "test setup" med som man kan bruge til teste med, så man kan få prøvet langt de fleste ting. Der er dog vigtigt at man også prøver ting udover hvad der står i opgaverne i bogen så ens viden bliver så bred som muligt. Man skal altså eksperimentere med tingene.

Det er selvfølgelig ikke alle der har 3-4 maskiner til rådighed men man kan bruge f. eks. VMware Workstation (find mere info på www.vmware.com) eller Microsoft Virtual PC 2004 (find mere info her: http://www.microsoft.com/windowsxp/virtualpc/).
Disse to er programmer som sætter en i stand til at køre flere virtuelle maskiner på den samme fysiske maskine. Og hvis du bruger et af disse programmer har du mulighed for at afprøve alt.

TIlsidst vil jeg anbefale dig at kigge på Windows 2000 Step-by-Step Guides (http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/walkthroughs/default.asp) hvor du kan finde vejledninger til rigtig mange ting.

/Flagz
Avatar billede jones_net Nybegynder
14. december 2003 - 12:49 #21
flagz>> Takker - jeg vidste ikke lige hvor meget af stoffet man kunne teste, eller om det hele var teori.

Jeg har allerede en Virtual PC med 2k3 server og XP, så jeg har da lidt at teste med:-)

/J
Avatar billede venturer Nybegynder
16. december 2003 - 09:30 #22
Enig med flags: 216 er skummel. På nettet bliver den ofte omtalt som "The Beast", og jeg har også set en starte sin beskrivelse af testen med "Be afraid... Be very afraid..."

Ikke for at tage modet fra nogen... Men hvis man tror det er nemt bliver man overrasket.
Det er en af de tests hvor man kan (og bør) lave en del praktiske øvelser. Optimalt set bør man have mindste to servere og gerne to klienter samt en ekstra server for at kunne teste de forskellige ting ordenligt. Dette kan selvfølgelig gøres med med samme antal VPCer.
Avatar billede drzulu Nybegynder
17. december 2003 - 09:56 #23
Sådan ser valgmulighederne for MCSE2000 ud hos Teknologisk:

MCSE Windows 2000 Track
Microsoft Certiified Systems Engineer
Du skal samlet bestå 7 Exams
NB (De viste kursusnr er anbefalet kursusdeltagelse - ikke krævet)

Du skal bestå 1 Exam blandt disse 2 Core Exams:
Exam: 70-210
Installing, Configuring and Adm. MS Win2000 Professional
Kursus: 11886 Exam: 70-270
Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows XP Professional
Kursus: 11695

Du skal bestå 3 Exams blandt disse 3 Core Exams:
Exam: 70-215
Installing, Configuring and Adm. MS Win2000 Server
Kursus: 11886 Exam: 70-216
Implementing and Administering a MS Win2000 Network Infrastructure
Kursus: 11887 Exam: 70-217
Implementing and Administering a MS Win2000 Directory Services Infrastructure
Kursus: 11888

Du skal bestå 1 Exam blandt disse 4 Core Exams:
Exam: 70-219
Designing a MS Win2000 Directory Services Infrastructure
Kursus: 11891 Exam: 70-220
Designing Security for a MS Win2000 Network
Kursus: 11790 Exam: 70-221
Designing a Network Infrastructure with MS Win2000 Network
Exam: 70-226
Designing Highly Available Web Solutions with Microsoft Windows 2000 Server Technologies

Du skal bestå 2 Exams blandt disse 12 Elective Exams:
Exam: 70-086
Implementing and Supporting Microsoft Systems Management Server 2.0
Exam: 70-218
Managing a Microsoft Windows 2000 Network Environment
Kursus: 11870 Exam: 70-219
Designing a MS Win2000 Directory Services Infrastructure
Kursus: 11891 Exam: 70-220
Designing Security for a MS Win2000 Network
Kursus: 11790
Exam: 70-221
Designing a Network Infrastructure with MS Win2000 Network
Exam: 70-222
Migrating from Microsoft Windows NT 4.0 to Microsoft Win2000
Kursus: 11889 Exam: 70-223
Installing, Configuring and Adm. MS Clustering Services by using MS Win2000 Advanced Server
Exam: 70-224
Installing, Configuring and Administering Microsoft Exchange 2000
Kursus: 11879
Exam: 70-225
Designing & Deploying a Messaging Infrastructure with MS Exchange 2000 Server
Kurser: 11879 11884 Exam: 70-227
Installing, Configuring and Adm. MS Internet Security and Accel. Server 2000, Enterprise Edition
Kursus: 11894 Exam: 70-228
Installing, Configuring and Administering MS SQL Server 2000, Enterprise Edition
Kursus: 11843 Exam: 70-229
Designing and Implementing Databases with Microsoft SQL Server 2000 Enterprise Edition
Kursus: 11602
Avatar billede drzulu Nybegynder
17. december 2003 - 10:09 #24
Jeg har besluttet mig for:
1) Exam: 70-210
Installing, Configuring and Adm. MS Win2000 Professional
Kursus: 11886

2,3,4) Exam: 70-215
Installing, Configuring and Adm. MS Win2000 Server
Kursus: 11886 Exam: 70-216
Implementing and Administering a MS Win2000 Network Infrastructure
Kursus: 11887 Exam: 70-217
Implementing and Administering a MS Win2000 Directory Services Infrastructure
Kursus: 11888

5)Exam: 70-219
Designing a MS Win2000 Directory Services Infrastructure

6) Til sidst de 2 valgfrie
Vil vælge 2 blandt 70-218, 70-220 & 70-224
Jeg er i stærkt tvivl om de sidste 2 eksamener. Vil gerne have alle 3. Jeg kan ikke ændre mit valg i punkt 5) pga noget økonomi. Hvilke 2 skal jeg tage? Hjælp :(
Avatar billede drzulu Nybegynder
17. december 2003 - 10:10 #25
Ville i anbefale at jeg tog XP istedet for 2000 i punkt 1)?
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. december 2003 - 10:59 #26
ja!

/J
Avatar billede drzulu Nybegynder
17. december 2003 - 11:08 #27
Jeg skal til at planlægge kurserne med kursusstedet. Skal have besluttet mig endeligt idag! Jeg tror jeg tager XP i stedet for 2000 nu hvor jones svarer så konkret! Men de sidste 2 valgfrie... Hvad skal jeg vælge??
Avatar billede venturer Nybegynder
17. december 2003 - 11:16 #28
Det letteste vil være 218 og 224 (218 er et sammenkog af 217 og 216). Desuden vil 218 sammentidigt gøre til MCSA (som dog ikke har så meget at sige hvis du også bliver MCSE :)

Der du vil få mest nytte ud af er 220 og 224, men 220 kræver så også en smule mere arbejde.
Avatar billede drzulu Nybegynder
17. december 2003 - 11:26 #29
Jeg tager 218 & 224. Får et hårdt program i forvejen.
Avatar billede drzulu Nybegynder
17. december 2003 - 12:40 #30
Hvor har i taget jeres kurser? Hos teknologisk er udbuddet af datoer ikke det bedste. Der er for længe mellem de forskellige kurser!
Avatar billede drzulu Nybegynder
17. december 2003 - 13:34 #31
4d Konsulenterne har mange kursus datoer at vælge imellem. Mon de er gode?
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. december 2003 - 13:45 #32
jeg tager bootcamps ved Superusers, som har lokale i Hillerød og Århus (der er dog ikke så mange kurser i Århus endnu...)

/J
Avatar billede drzulu Nybegynder
05. januar 2004 - 12:46 #33
Jeg skal igang hos 4d konsulenterne 12-01.

Hos 4D har man lidt besynderligt et ekstra kursus til 70-210 & 70-215 testene.
Kurset hedder" 2151 Microsoft windows 2000 Network & Operation System Essentials". Jeg har IKKE valgt kurset, da man hos andre udbydere ikke ser den som værende nødvendig.

Fra kursusbeskrivelsen:
Kursusmål
This course introduces students to Microsoft® Windows® 2000 and to the networking technologies it supports. Students will be able to describe user accounts and security, identify the tools used to perform administrative tasks in a Windows 2000-based network, and identify the networking architecture and protocols associated with Windows 2000. Students will be able to identify the hardware and software components required for Windows 2000 network communication, including Remote Access Services, Web Services, and utilities for network maintenance.

At the end of the course, students will be able to:
- Describe the principal features of Windows 2000 and the basics of networking in a Windows 2000 environment.
- Describe the types of user accounts and the principal security features of a Windows 2000 environment.
- Identify the tools used to perform various administrative tasks.
- Describe the features of the common protocols used in the Windows 2000-based networking environment.
- Describe the fundamentals of TCP/IP.
- Describe the network communication models used in a Windows 2000-based network.
- Differentiate between the various types of network architectures.
- Describe the common physical components used for network communication.
- Describe the concepts for remote access services and the protocols used for communication with a remote host.
- Describe the requirements for Internet access and web security.
- Summarize network support tasks and utilities.
Identify the purpose of key Windows 2000 networking utilities.

Det lader ikke til at være det store. Har i været igennem dette kursus?

Jeg har tænkt mig at læse lidt på stoffet, nu hvor jeg ikke har valgt kurset...