Avatar billede itognet Nybegynder
10. december 2003 - 08:14 Der er 7 kommentarer

Oprette eget menu punkt

Hej,

er der nogen der ved hvordan man opretter eget menu punkt i Concorde.

Bag ved menu punktet skal der ligge kode for exportering af nogle kartoteker.

På forhånd tak.
Avatar billede rew Nybegynder
10. december 2003 - 08:24 #1
Man går ind i udviklingsmenuen, finder menuen MNX og vælger RET metoden, så kommer man ind i gittermenuen i rette/tilføje mode. Her finder du det sted
som det nye menupunkt skal oprettes og trykker INS og så sætter du menupunktet op med navn og den type kørsel der skal afvikles. Hvis det er en nyere version af Concorde kan du komme ud for at du vil have dit menupunkt i en undermenu, de ligger ikke her, der vælger du istedet for MNX/RET, MNU/RET og finder den undermenu du vil have placeret dit menupunkt i. Hvis du ikke kender navnet på undermenuen kan du via MNX/RET finde navnet på undermenuen.
Avatar billede itognet Nybegynder
10. december 2003 - 08:51 #2
Kan du også hjælpe med hvordan menupunktet aktiverer en export funktion. Evt. bare giv nogle nøgleord/syntax, så skal jeg nok klare den.
Avatar billede rew Nybegynder
10. december 2003 - 09:06 #3
Det afhænger af hvordan du laver din export, du kan gøre det via databasemanipulationen og vælge at gemme din manipulation, Så opretter systemet en XAL kørsel til export den kaldes via en kørsels-afvikling hedder det under menuoprettelsen og man skriver under syntax XAL=xxxxx(navnet på kørslen). Du kan også oprette en QTX til export, den kaldes som en søge-afvikling med syntax QUERY=xxxxx.
Avatar billede itognet Nybegynder
10. december 2003 - 09:54 #4
OK - jeg er godt på vej! - Men, jeg har prøvet at gemme en kørsel, så vidt jeg kan se bliver den kun gemt som QTX. Når jeg prøver at køre denne kørsel, spørger den desværre om filnavn, kan man undgå dette vha. XAL kørsel, og hvordan.
Avatar billede itognet Nybegynder
10. december 2003 - 10:04 #5
Jeg tror at jeg vil kunne kopiere en eksistende XAL export kørsel, og bare omskrive koden og herefter kalde det via nyt menupunkt ?

Kan du fortælle mig hvad kørselen hedder for
Ordre/Tilpasning -> Vedligehold -> Eksport -> OrdreArkiv
Avatar billede jeki Nybegynder
10. december 2003 - 10:17 #6
Jeg har et lille tip til hvordan du finder navnet på kørslen: Gå til Generelt/Tilpasning/Brugerkonfiguration/Applikation og sæt mærke i Vis Proceskald. Gå derefter til den ønskede kørsel og prgrammet vil fortælle dig hvilken kørsel der startes.
Avatar billede rew Nybegynder
10. december 2003 - 19:34 #7
Du kan sagtens bruge QTX til export, hvis skal kalde export filen et eller andet derfor spørger den om navn og placering. For at undgå dette skal du rette i QTX kørslen, og sætte sti og filnavn til noget fast samt udkommentere eller slette den prompt der spørger efter filnavn.