Avatar billede verakso Nybegynder
09. december 2003 - 22:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration af Backup med Robotic Library/Tape Loader

Jeg bruger en Veritas BackUp Exec 8.6, på en Dell Autoloader, med en kapacitet på max 8 bånd.

Min tanke var at konfigurere systemet således at det tog en fuld backup hverdag, mandag til fredag, men på på hvert sit bånd.
Altså en fuld backup om mandagen på mandags båndet i slot 1, en fuld backup på tirsdags båndet i slot 2, og så frem deles.

Fredags båndet bliver så skiftet ud i en rotation på en tre/fire bånd, mens mandag, tirsdag, onsdag og torsdags båndene bliver overskrevet hver uge.

Wud dølen sætter man det op en BE?
Jeg er fuldstændig blank.
Avatar billede Kasper Nybegynder
09. december 2003 - 22:23 #1
Under dit bånddrev på device har du de forskellige slots. Du skal oprette partitions til hvert slot. Du kan jo kalde dem mandag, tirsdag...
Derefter schedulerer du et mandagsbackupjob, tirs... og anvender mandags device til mandag og så fremdeles.
Avatar billede verakso Nybegynder
14. december 2003 - 15:43 #2
Hmm tak for tippet omkring oprettelse af partitioner, det vil jeg prøve at kigge nærmere på.

Jeg er dog lidt ked af at jeg skal oprette fem identiske job, for at kunne schedulere dem til hver enkelt partiotion.

Det giver jo en del bøvl med at vedligeholde backup jobsne når der sker ændringer.
Avatar billede verakso Nybegynder
17. december 2003 - 21:01 #3
Hey, det er bøvlet, det er noget hø at vedligeholde, og jeg kan ikke navngive mine partitioner, men ellers virker det..