Avatar billede kat31 Nybegynder
12. april 1999 - 00:00 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

bliver smidt af internettet

hvad kan grunden være til at jeg bliver smidt af nettet efter et stykke tid.
jeg bruger win98 og jeg har cybercity udbyder
der kan gå mellem 10min og 60min.
jeg har chekket tcp/ip
instaleret driver fra modem producenten
jeg har heller ikke en lang forlængerlednig på til modemet
Avatar billede Dan Nim Seniormester
12. april 1999 - 22:03 #1
Nok den største grund !.

Der er støj på linel'en !.

Du kan ringe til teledanmark og få dem til at checkke hvordan jeres telefon linel er !.

Avatar billede Dan Nim Seniormester
12. april 1999 - 22:06 #2
Ups. Jeg glemte at sige !.

Har du skrevet DNS nummerne ind i din internet forbindelse.

Men en ting som jeg gjorde da jeg havede problemmer, ja jeg har også Cybercity !.

Jeg ringede til dem, så for de en tekniker til at ringe tilbage til dig. Når så han Teknikeren ringer, gemmengår i HELE din Internet/modem forbindelse.

De er YDERSTE behjælplige med at få ens forbindelse sat RIGTIG op !.

Så mit råd, ring til Cybercity og få dem til at hjælpe !.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. april 1999 - 22:46 #3
jeg så et eller andet sted noget med en variabel man kunne sætte i initialiseringsstrengen til modemet, så der skal gå længere tid uden signal før modemet hopper af....

ellers vil jeg sige at med mit UNI2 abbonnement så har jeg haft en periode hvor jeg konstant røg af om aftenen, og nu kan jeg være på i flere timer... med samme opsætning og det hele
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
12. april 1999 - 22:51 #4
.....Du skriver desværre ikke hvilket modem du har.....Prøv at se denne side for initialiserings strenge til modemmet.....

http://www.cybercity.dk/support/information/initstrenge/home.phtml

Der er en timer i modemmet som siger hvor lang tid er skal gå fra den mister linket med udbyderen(støj på tlf-linjen) til den lukker forbindelsen....

Undersøg evt. dine log filer...fra modemmet.
Avatar billede kat31 Nybegynder
13. april 1999 - 21:49 #5
Først en stor tak til jer alle sammen
men men
jeg har allerede haft kontakt med tele dk. som har afprøvet linien og de fandt den ok.
med hensyn til ini osv. strengen er det også afprøvet  ( den holder linien men mere sker der heller ikke jeg kan ikke surfe eller andet)
og det med dns nr. er også ok.
mit modem er et pc tell (installeret driver fra medfølgende cd-rom)

drengene fra cybercity har jeg snakket med 2 gange derfor henvender jeg mig til experten
så desværer gutter og gutinder (hvis nogen)
Derfor vil jeg lade spørgsmålet blive åben
pps kan man dele pointen hvis der er 2 man synes skulle have point

Avatar billede rbnstudio Nybegynder
13. april 1999 - 23:12 #6
....Forresten....Prøv at pille alle andre telefoner i huset af stikket!!!. Så det kun er modemmet der er sluttet til......Det er set før...at det kan gøre det...
Avatar billede kat31 Nybegynder
18. april 1999 - 13:53 #7
ja det har jeg desvære også prøvet uden
held.
en mulighed kan det være browseren det er galt med ?
bruger microsoft explore
og win98
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. april 1999 - 15:16 #8
det er 100% sikkert ikke browseren

måske windows men jeg tror det ikke... prøv evt med et andet modem på din egen computer og egen linie... prøv at sætte din computer og modem til hos naboen eller et andet sted i huset. prøv med dig modem og en andens computer...

altså prøv at lokalisere hvor fejlen muligvis kan ligge
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
19. april 1999 - 09:22 #9
...Forresten prøv også lige med en anden udbyder...Jeg har kender også nogle som har Cybercity...som også bliver smidt af med jævne mellemrum.!!!
Avatar billede nej Nybegynder
20. april 1999 - 12:59 #10
Jeg kan næsten ikke tror at "fejlen" kan være noget så banalt som idle tid, altså for lang tid uden aktivitet, men det kan man jo let tjekke. Jeg ved nemlig ikke om der nogle ISP der køre med den slags mere?

Hvis nu at dette virkeligt er problemt, sp findes der masser utilities til den slags, mIRC virker også helt vildt fint her :))

Emil
Avatar billede jenshans Nybegynder
20. april 1999 - 17:20 #11
Dit modems type er meget vigtigt. Jeg har selv cybercity, og det fungerer virkeligt dårligt med v.90 for eksempel. Generelt er k56 flex og v.90 mere ustabile end andre analoge modemmer. Telefonledningen fra modemmet til telefonstikket kan være noget lort... Endelig kan der sidde støv eller i andet i modem-stikket...
Udover tcp/ip indstillinger på din cybercity forbindelse, så pas på at kontrolpanel > netværk > tcp/ip indstillinger er sat rigtigt op (ring til cybercity).
Hvis det er v.90, så skriv AT -v90 under avancerede modem indstillinger og brug 1033 nummeret. Og husk ikke at bruge 1033 uden den initialiseringsstreng med v.90. Brug 1013.

Håber at bare en smule af det her kan hjælpe...
Avatar billede kat31 Nybegynder
20. april 1999 - 21:49 #12
det lyder fornuftig
men det sidste forstår jeg ikke rigtigt
gider du udpensle det en smule

havde et 28800 modem før jeg fik win98
og det kørte rimeligt med win95
så jenshans vil du være sød at svare igen
Avatar billede holger Nybegynder
23. april 1999 - 05:37 #13
jeg har et foreslag FÅ DOG ISDN DET ER STABILT OG HURTIG!!!!!
Avatar billede yebzqey Nybegynder
23. april 1999 - 21:54 #14
Siden der går nogen tid inden du kan ringe op igen, vil jeg skyde på, at det er Cybercity der driller. De har alt for få linier til deres kunder.
Det er egentlig teledanmarks skyld, da de ikke vil give konkurrenter for gode betingelser.
Men prøv med et andet abonnement evt. Tele Danmark eller Telia. Det er vist de mest stabile.
Avatar billede kat31 Nybegynder
23. april 1999 - 23:17 #15
det er nok rigtigt det med isdn (men jeg har jo en linie og så vil jeg ikke betale for et nyt nå andre kan køre rimeligt problemfrit)
næste ? jeg bliver også smidt af ved get2net (som er meget hurtigt)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. april 1999 - 23:57 #16
hvorfor skulle telia være mere stabilt?

UNI2 styrer
Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. april 1999 - 15:01 #17
Jeg har hørt om mange der har været utilfredse over at blive smidt af nettet med deres Cybercity abonnement, hvorefter de ikke har kunne logge på igen i flere minutter.
Prøv med et andet abonnement. Jeg vil foreslå Telia eller Tele Danmark, der er de mest stabile. Du kan også prøve med Mobilix eller image, men dem har jeg ingen erfaringer med...
Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. april 1999 - 15:03 #18
UNI2 har jeg heller ikke prøvet, men da det er Tele2 der har UNI2 vil jeg skyde på, at stabiliteten er den samme som med get2net... Get2net er ret hurtig, men jeg kender flere der klager over at blive smidt af. Jeg har selv get2net og bliver også af og til smidt af, men jeg kan dog logge på med det samme igen.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 1999 - 23:41 #19
Jeg har Get2net men er aldrig blevet smidt af (i snart 2 år nu). Grunden kan næsten kun være indstillingerne i Win95/98/NT der er noget galt med. Jeg har før måtte hjælpe folk der hele tiden blev smidt af, men så prøvede vi med samme indstilliger, dog med min udbyder - ingen problemer, så det kan også sagtens være Cybercity. De er nu også dem med de langsomste computere og forbindelser af alle udbydere i danmark... - efter hvad jeg har set af tester...

//overload
Avatar billede jbc Nybegynder
27. april 1999 - 12:24 #20
Jeg har selv Cybercity, og har oplevet nøjagtigt det samme. Jeg tror også at hele fejlen ligger hos Cybercity. Det vil jo næsten gå galt, når man pludselig smider flere tusinder gratis abonnementer på gaden uden at tænke på kapacitetten.Det skäl dog tilføjes at jeg den sidste uge ingen problemer har haft, og jeg har hørt at Cybercity har lavet nogle tekniske forbedringer.
Avatar billede thoeger Nybegynder
27. april 1999 - 21:27 #21
prøv at gå ind i i enhedshåndtering - egenskaber for modem vælg så fane bladet tilslutning og så portindstillinger, og sæt så modtagelses bufferen til det laveste. Jeg ved ikke om det kan hjælpe men jeg kan ikke se nogle der har svaret med dette!
Avatar billede stonie Nybegynder
27. april 1999 - 21:41 #22
Det kunne jo også være din bankrådgiver som prøver at fortælle dig at det er billigst at være offline!

Avatar billede roscoe Nybegynder
15. maj 1999 - 10:51 #23
Jeg har selv haft problemet. Fik det råd af min udbyder (image scandinavia) at sætte 3 kommaer (,,,) efter det telefonnummer du ringer op til for at få forbindelse med cybercity....det er ikke en joke. Samtidig så følg "thoeger's" råd om at sætte modtagelsesbufferen  ned.

Roscoe
Avatar billede ttopholm Nybegynder
18. maj 1999 - 11:35 #24
Du skal sætte 4 kommaer efter tlfnr. og ikke 3.  Det den gør er at sætte farten ned og jeg tror vist også den bypasser v.90 protokollen og flex-protokollen.

Prøv at gå ind i Netværk, og fjern Opkaldskort, klient-programmer og protokoller, og derefter tilføj opkaldskort, klientprogram til microsoft-netværk og tcp/ip protokol.

Og tilsidst lav en ny forbindelse...

Kommer fra en tidligere CyberCity supporter.
Avatar billede pcfreak Nybegynder
23. maj 1999 - 21:39 #25
hmm
sikkert at du bliver smidt af serveren af en eller anden årsag, prøv at skifte udbyder og se om det hjælper, eller prøv et andet modem og se om det er den der laver fejler, eller prøv i sidste ende at slette alt hvad du har af drivere, protokoller og hvad du ellers har installeret og så start forfra SÅDAN
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. maj 1999 - 21:45 #26
yebzqey>> du skal sgu ikke anbefale telia eller teleDK... sonofon og tele2 er det eneste der holder
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. maj 1999 - 14:22 #27
Du kan se efter om kablet der går fra pc'en til modemet sidder stramt, hvis det gør det skal der næsten ingen til, før at man ryger af nette.
Det kan også være en løs forbindelse i modemet
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
25. maj 1999 - 14:39 #28
Hmm...den er vist lidt langt ude....Men okay...alt er muligt til det modsatte er bevist!
Avatar billede theartist Nybegynder
25. maj 1999 - 17:41 #29
det ser ud til at du har et seriøst problem der. Jeg vil foreslå dig at få dit modem byttet. husk der er 1 års garanti. Jeg siger ikke at det er det der er galt, men det kunne det godt være og som det lyder for dig, så er tiden inde til at gå i pankik *S og prøve det hele inkl. at få modemmet byttet, flyttet computeren væk fra diverse jordstråler *SSS

--:TheArtist:--
Avatar billede pgj35 Nybegynder
27. maj 1999 - 13:16 #30
Jeg har ikke mulighed for at svare, så jeg skriver en kommentar, men virker det vil jeg altså have de 400 point.

  Det kan være en god idé at sætte en masse kommaer imellem tallene, det tager lidt længere tid at ringe op, men til gendgæld kan man blive på nettet i uendelig tid uden at falde af.

MVH
PGJ35
Avatar billede janbb Juniormester
01. juni 1999 - 13:52 #31
Jeg er lidt til at "nej"-s kommentar om
opsætningen, som han kalder "idle"-tid
måske er det der driller.Altså noget
med opsætningen af selve explorer-indstillingerne i modemopsætningen.
Det er bare et forslag og jeg kender ikke det specifikke modem du nævner.
Avatar billede bubby Nybegynder
01. juni 1999 - 21:09 #32
Du kunne også prøve med et program som keep it alive, det sænker farten en lille smule, men ellers hjælper det meget
Avatar billede kat31 Nybegynder
08. juni 1999 - 20:30 #33
Jeg vil gerne takke jer alle
for mange gode svar og et af dem kunne måske have hjulpet (har fået isdn som køre perfekt) så jeg står lidt i et dilemma med hensyn til point
derfor vil jeg gerne hvis man kan dele point ud til jer alle sammen (men hvordan gør jeg det ????)
med hensyn til at ringe til cybercity (dårligt service)
og get2net god service men de kunne heller ikke hjælp (var meget irriteret)
derfor ISDN.
Mange tusinde tak er meget taknemmelig for de mange svar
mvh
kat31
Avatar billede mowo Nybegynder
13. marts 2000 - 12:27 #34
Hej
1. Du må ikke have folængerledning på dit modem, når du bruger CyberCity.
2. Hvis ikke du bruger forlænger ledning eller bor ude på landet, så skift udbyder. Det gjorde jeg og det hjælp.