Avatar billede odysseus Nybegynder
08. december 2003 - 20:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tar fil fra tar.bz2. Hvad så?

Hej eksperter.
Jeg prøver at installere nogle nødvendige plugins til xine for at kunne se streaming. Jeg hentede en ta.bz2 fil som skulle pakkes ud og alt derfra skulle placeres i en bestemt mappe. Men jeg fik en .tar fil ud, og det kan den ikke rigtig arbejde med. Kan den også pakkes ud, eller hvad gør jeg her??
Avatar billede hekatombe Nybegynder
08. december 2003 - 20:21 #1
du kan pakke en tar.bz2 fil ud med "tar jxfv <fil>" og en .tar fil ud med "tar xfv <fil>" (se evt http://debianguiden.dk/dists/stable/html/tar.html for flere kommandoer)
Avatar billede vkjaersgaard Nybegynder
08. december 2003 - 20:46 #2
1st. læs manualen til tar, dvs. "man tar"
2st. tar xvfz filen_som_ender_på.tar

herefter vil det jo så vise sig, hvad der er i -tar file.
mvh
V.
Avatar billede odysseus Nybegynder
08. december 2003 - 20:55 #3
Det er vist de nemmeste points, du har tjent ;-). Kan du også hjælpe med at få streaming til at virke?