Avatar billede zyz Nybegynder
08. december 2003 - 15:12 Der er 26 kommentarer

DVD Brændeprogram

Nogen som kender et godt DVD brændeprogram, som kan fjerne kopibeskyttelsen ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. december 2003 - 15:13 #1
Da du ikke MÅ fjerne en kopibeskyttelse, får du ikke svar i dette forum :)
Avatar billede ird Praktikant
08. december 2003 - 15:14 #2
*LOL*
Avatar billede zyz Nybegynder
08. december 2003 - 15:17 #3
det er til lovligt forbrug, skal kopiere mine egne lovlige DVD`er, så vi har 2 sæt. 1 til hjemmet og 1 til sommerhuset. Det er ikke ulovligt
Avatar billede ird Praktikant
08. december 2003 - 15:19 #4
Du må stadig ikke bryde en copyright
Avatar billede hastek22 Nybegynder
08. december 2003 - 15:20 #5
Hvis computerworld anses for en troværdig reference, så læs her.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=21774
Avatar billede zyz Nybegynder
08. december 2003 - 15:22 #6
citat: Derimod pilles der ikke ved forbrugernes ret til at kopiere egen cd eller dvd'er og lytte til kopien på kontoret, i bilen, sommerhuset, båden, eller på en bærbar musikafspiller.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. december 2003 - 15:22 #7
Det er ikke tilladt at omgå en kopibeskyttelse. Uanset hvad formålet er :)

(jeg medgiver at logikken i lovgivningen af og til kan være svær at se)
Avatar billede zyz Nybegynder
08. december 2003 - 15:23 #8
såå nogen der kan hjælpe? er altså lovligt når jeg selv har købt orginalerne
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. december 2003 - 15:23 #9
Altså... du må gerne kopiere din DVD til eget brug. Men du må IKKE kopiere den, hvis den er kopibeskyttet.
Avatar billede zyz Nybegynder
08. december 2003 - 15:24 #10
hmm ok, er de fleste jo
Avatar billede hastek22 Nybegynder
08. december 2003 - 15:25 #11
citat :(linien efter det andet)
Man kan også fortsat bryde en dvd-regionskode eller en kryptering på en dvd, en cd eller netradio med god samvittighed, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. december 2003 - 15:28 #12
Ved en tilføjelse til Lov om Ophavsret er det pr 22. december 2002 gjort ulovligt at kopiere cd'er, som har indbygget kopibeskyttelse, hvis dette kræver særlige foranstaltninger under kopieringen.
Kopier af cd'er, som er fremstillet inden denne lovtilføjelse, anses dog for lovlige.
Avatar billede zyz Nybegynder
08. december 2003 - 15:29 #13
hmm okay
Avatar billede hastek22 Nybegynder
08. december 2003 - 15:31 #14
nanoq jf. artiklen føres loven tilbage til udgangspunktet for to år siden, du refererer til ændringer foretaget for ca. et år siden.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. december 2003 - 15:36 #15
hastek22, din artikel henviser faktisk til kulturministeriets hjemmeside omhandlende hvad der er lovligt: http://www.kulturministeriet.dk/sw5386.asp

Her står der ganske tydeligt:

Ulovligt
Du må ikke:
- Bryde en kopispærring med henblik på fremstilling af en kopi af musik-cd’en eller dvd-filmen.

Du må GERNE bryde en regionskode... men det er en helt anden situation.
Avatar billede hastek22 Nybegynder
08. december 2003 - 15:44 #16
Ok den havde jeg ikke nærlæst, jeg savnede blot en ref. til dit indlæg - og det fik jeg så her :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. december 2003 - 19:51 #17
toften5 og tomb3, er det så svært at forstå, at disse oplysninger IKKE må udveksles på Eksperten, da kopiering af kopisikrede DVD strider mod loven?

I er begge anmeldt for overtrædelse af Ekspertens regler.
Avatar billede dmcn Praktikant
08. december 2003 - 20:31 #18
Indlæg fra toften5 og tomb3 fjernet. Spørgsmålet er ulovligt og bedes lukket.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
08. december 2003 - 20:33 #19
nanog>

Hvad har du så pisse ondt i røven over?

1) Var ikke klar over disse regler fandtes.
2) Ja kopiering af kopisikrede DVD'er er i strid med loven, til vidersalg. Det er ikke ulovligt at tage backup til sig selv.
3) Der er vel intet ulovligt i at brige en guide, begge programmer er så vidt jeg ved ganske reelle, så kan ikke se hvad problemet er.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. december 2003 - 20:36 #20
tomb3, læs mine tidligere indlæg.
Avatar billede konex Nybegynder
11. december 2003 - 13:09 #21
>>>Fra den 22. december vil det blive forbudt at omgå kopisikringen af digitale musik- og filmudgivelser. Folketinget vedtager et EU-direktiv, der beskytter dvd- og cd'ernes kopisikringer mod at blive brudt. Dette gælder ikke de såkaldte regionskoder på dvd'er.<<<

http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/26112002/1/

Det er ikke forbudt i dag men vil blive det den 22.

Du kan på www.fi.dk læse en masse om dette plus hvordan du om gårs beskyldelsen.

hvis der står på cd'en/DVDén, at den lever op til standarden for afspilning. Det er tale om falsk varebetegnelse.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. december 2003 - 13:27 #22
konex, læs dine egne indlæg inden du kommenterer. Din artikel er fra 2002.
Avatar billede hnnh Nybegynder
21. december 2003 - 21:35 #23
det er rigtig at man ikke må omgåes css kode på dvd film
men er det nødvendig for at du afspille den er det stadig lovligt
men ja der er et lille program man kan have install. og så kan alle brænder programmer brænde film med css kode
Avatar billede hnnh Nybegynder
21. december 2003 - 21:44 #24