Avatar billede malchris Nybegynder
06. december 2003 - 21:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med logon script fra en Windows 98 maskine

Jeg har problemer med et logon script fra en Win98 maskine til 2003 serveren. Den laver godt nok mappings, men den melder fejl ved begge drev ved kørslen af scriptet

Scriptet ser sådan her ud:

@echo off

net time \\Servernavn /set /y

net use I: /delete
net use I: \\servernavn\APPLIKATION$

net use J: /delete
net use J: \\LTR-SERVER\DATA$

Er dette den korrekte måde at lave et almindeligt logon script for en Win 98 maskine?

Gode råd modtages med kyshånd
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. december 2003 - 14:01 #1
scriptet ser korrekte ud, er det domain windows 2003 kør?
hvis ja så tjek lige om windows 98 er mellem af domænet og hvis det ikke taler om domæne så opret en bruger med password i windows 2003  som  bruger i windows 98 logger på med, så skulle scriptet kør uden fejl.
Avatar billede malchris Nybegynder
08. december 2003 - 14:24 #2
Det mystiske ved logon fra den pågældende win98 maskine er at den skriver således ved kørsel af logon script:

Fejl 3: Den angivne sti findes ikke på drevet. Kontroller, at du angiver stien korrekt, og prøv igen. His stien indeholder en netværksressource, der midlertidigt er utilgængelig, skal du prøve igen senere.

Kommandoen blev udført.

Det der undrer mig er, at den laver mappingen alligevel. Den bør vel ikke skrive den pågældende fejl. ????
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. december 2003 - 14:28 #3
har du prøvet uden $ det kan være windows 98 fatter det ikke og den tror at det er et share navn som ikke kan find.
så skal du del de mapper uden $
prøve det.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
01. januar 2004 - 12:04 #4
Jeg har været udsat for at "path" var ændret på en maskine så net kommandoen ikke blev fundet - prøv at skriv de enkelte kommandoer i en kommandoprompt og se hvor det fejler...

//Tommy
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2004 - 10:10 #5
net use I: /delete, vil altid give en fejl, hvis drev I: ikke findes. Prøv med:
if exist I: net use I: /delete

:-)