Avatar billede manon Nybegynder
15. januar 2001 - 12:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mailserver ala Exchance eller lign.

Hej eksperter

Jeg står overfor et problem som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse.
Lad mig ridse det op.

.) Jeg har 2 PC´er - begge win98 og med outlook 2000 og/eller Express på WAN og LAN.

.) Jeg har 3 POP3 emailkontier, 2 seperate og en fælles.

.) PC´erne bliver tændt og slukket iløbet af dagen!

.) PC nr. 1 henter mailkonti nr.1
.) PC nr. 2 henter mailkonto nr.2
.) PC nr. 1+2 henter mailkonto nr.3

Nu kommer det svære!

Hvordan kan man \"dele\" den fælles konti?
Hvordan kan man gøre det, således at at begge kan se at der er modtaget og evt. svaret på den fælles konti?
Begge PC´er skal kunne se al fælles post.

Jeg leder efter en form for internt/eksternt mailpostprogram, der kan give den anden besked om hvad og hvornår og evt. hvem der har svaret på hvilken post på den fælles konti.

Kan dette lade sig gøre?

Det skal kunne lade sig gøre med \"freeware\"!
Jeg mangler sikkert at komme med flere informationer, for at en løsning kan findes, men i må jo bare spørge :-)

Jeg håber at i kan hjælpe mig med at finde en god løsning :-)

vh\\manon
Avatar billede hojben Novice
15. januar 2001 - 12:32 #1
Smid MDaemon op på maskinen... (tucows.cybercity.dk har den)
Avatar billede manon Nybegynder
15. januar 2001 - 13:01 #2
hojben >>
Hvad er MDaemon og hvad kan det?

Definer dit svar - please.
Avatar billede hojben Novice
15. januar 2001 - 13:02 #3
MDaemon er en postkassesamler. hvis fx. du har en dropbox hos en udbyder så henter den alt mailen og fordeler det hos dig til de brugere/emails du selv har oprettet.
Avatar billede hojben Novice
15. januar 2001 - 13:03 #4
Du vil ikke kunne se om pc2 har modtaget eller svaret på den...
Avatar billede manon Nybegynder
15. januar 2001 - 13:14 #5
hojben >> Så kan jeg desværre ikke bruge den, hvis den ikke kan oplyse om den anden bruger har læst/svaret på en mail.
Desuden - den koster 200 $ og det skal helst være freeware eller lign. !
Avatar billede k_la Nybegynder
15. januar 2001 - 15:53 #6
lytter med
Avatar billede kjalle Nybegynder
15. januar 2001 - 21:52 #7
du deler mappen med mailsne ..... og sætter pc\'erne til at hente informationerne fra den delte mappe ..... jeg holder pause fra eksperten - så michael husk mig på det over ICQ hvis du vil vide mere ....
Avatar billede kjalle Nybegynder
15. januar 2001 - 21:59 #8
det er lidt tricky men kan lade sig gøre :o)
Avatar billede manon Nybegynder
16. januar 2001 - 11:41 #9

Hmmm...nu har jeg undersøgt alle diverse muligheder og har fundet frem til hvad jeg kan bruge.

Det skulle efter sigende være noget der hedder IMAP!

Ved hjælp af webmailinterfacen hos din mailudbyder, skulle man kunne sætte en IMAP konto op istedet for en POP3 konto.
Det der så skulle ske, er at man kun henter den mail man har brug for på serveren og vistnok sender, så alle der er tilmeldt kontoen kan se hvem man har modtaget noget fra, ligeså sendt noget til.
Hvordan det virker i praksis ved jeg ikke endnu, men om 2 uger er jeg nok klogere.
I Outlook sætter man så sin emailkonti op til IMAP istedet for POP3 og så skulle man være godt på vej :-)

\\manon
PS: jeg lader spm. stå åben, men kommer der ikke bedre og mere kvalificeret svar, vil jeg tage mine point tilbage - håber det er ok med jer!
Avatar billede bisgaard Nybegynder
16. januar 2001 - 19:49 #10
til hoejrup og morpheus. I er begge afvist,da fejlen lå et helt andet sted.      bisgaard
Avatar billede manon Nybegynder
18. januar 2001 - 05:30 #11
bisgaard >> Øhhh.....hvad svarer du egentlig på ??
Avatar billede manon Nybegynder
18. januar 2001 - 05:34 #12
Har ikke fået noget kval. svar som jeg kan bruge og pt. aner jeg ikke hvordan IMAP virker og fungere IRL.

Så jeg lukker mit spm.