Avatar billede grundstad Nybegynder
05. december 2003 - 18:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

win 98 med virus eller orm

jeg har fået en pc der ikke kan noget andet end at åbne internet, alle programmer jeg prøver at åbne foruden internet virkker ikke.
mit spørsmål er så kan jeg install win 98 2 udgave unden at den så sletter de andre programmer.
Avatar billede arlet Juniormester
05. december 2003 - 19:00 #1
Det mener jeg ikke du kan, men vi kan da tjekke om du har noget snavs

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Snup lige et par onlinescan, X-block for spyware og Panda for virus.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. december 2003 - 19:00 #2
Jeg kan da tjekke din computer for snavs.
Du skal installere to små programmer på din computer. Det ene hedder Spybot og det andet HijackThis. Begge programmer finder du under værktøjer på Spywarefri.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Når du har installeret Spybot, skal du som det første hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot, og fjerne alt det snavs, som det eventuelt finder.
Derefter skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen, og læg en kopi herind.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede stone Forsker
05. december 2003 - 19:02 #3
hvis jeg fik en pc, ville jeg med det samme formatere den før installation af win98 da man aldrig kan være sikker på hvad der ligger på den. (GG) erfaring...
da programmerne ikke virker har der sikkert været rodet i regedit.
Avatar billede grundstad Nybegynder
05. december 2003 - 19:12 #4
undskyld: jeg mente jeg havde fået en opgaqve med at fjerne virus på en pc,
og han bruger den til en bil-forretning så jeg kan ikke bare slette og install ny win 98
han har købt norton 2004 og det finder ikke noget
det jeg mener med at install win 98 uden at de gamle programmer bliver fjernet er at jeg mente at man kunne install oven på den gamle win 98.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. december 2003 - 19:12 #5
Og så spørger du om du kan installere Win98 uden du mister de prg. Du kan gøre det du installere Win98 oveni den udgave du har i forvejen, så mister du ikke dine prg. Men jeg er da enig med stone, det ville være rart at få formateret først, så det bliver til din egen computer.
Avatar billede grundstad Nybegynder
05. december 2003 - 19:20 #6
jeg tro der er en der har været sur på ham måske fordi han har købt en bil og han ikke syndes at den var som den skulle være, for han fik en e-mail denne bliv blokeret men der kom en mere hvor der stod ha ha jeg har fået en ny e-mail og der efter er det gået galdt

det er for en meget god ven så jeg ville helst ungå at slette.
Avatar billede stone Forsker
05. december 2003 - 19:37 #7
prøv at gør som arlet og aovergaard siger... du har nok ikke andre muligheder

hvis du vuk bevare dine data.

//stone
Avatar billede stone Forsker
05. december 2003 - 19:37 #8
hmm synes at juleøllen går i tasterne....

vuk = vil
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. december 2003 - 19:39 #9
Ja så skal du følge min instruktion, så får jeg den renset for dig.
Avatar billede stone Forsker
05. december 2003 - 19:41 #10
det vil jo ikke være smart at installere win oveni en virus inficeret pc...
Avatar billede grundstad Nybegynder
05. december 2003 - 19:47 #11
:-)
ja jeg tro i har ret.
jeg vender tilbage imorgen for jeg har ikke pc-en her hjemme
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. december 2003 - 19:52 #12
Det gør du bare, så holder vi fri i aften *LOL*
Avatar billede fromsej Praktikant
05. december 2003 - 19:54 #13
Ikke sige den slags, det hævner sig tifold.*G*