Avatar billede namnam Nybegynder
04. december 2003 - 20:46 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

At starte en webshop..

Hvad skal man bruge til at starte en webshop?

Er der nogen der kan komme med noget info?
Avatar billede punnishment Nybegynder
04. december 2003 - 21:10 #1
jubii.dk -> shop -> opret gratis webshop... Så enkelt er det
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 21:25 #2
Den ser da ikke helt gratis ud : http://shopping.jubii.dk:9080/cms/
Avatar billede blyno Praktikant
04. december 2003 - 21:33 #3
Avatar billede espersen Novice
04. december 2003 - 21:36 #4
her er en række butikker nævnt ;
http://www.eksperten.dk/spm/307612
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2003 - 10:22 #5
namnam - for at oprette en shop, skal du ud og købe selve shoppen først, det kan du gøre hos www.dandomain.dk www.scannet.dk eller hos os www.pezzo.dk, derud over kræver det, hvis du vil have dankort, at du betaler 1000 kroner til PBS, hvis du også ønsker udenlandske kort koster det 1500 hosPBS, dette beløb er årligt. udover det koster det 199,- hos Freepay, for selve gatewayen som passer på pengene hele vejen igennem systemet, og sørger for at de kommer de rigtige steder hen.

hvis du gerne vil vide mere om hvordan det hele fungere er du velkommen til at kontakte mig på martin@pezzo.dk
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 10:26 #6
du behøves jo ikke at betale vildt for selve shoppen - hvis du har lidt skills kan du evt. bruge en ret udbredt opensource: http://www.oscommerce.com/
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2003 - 10:28 #7
espersen. ja det er rigtigt, du kan sagtens downloade en gratis webshop hvis du har styr på tingene.

der er dog nogle små problemer her, for det første kan du ikke få dit design som du ønsker det med mindre du er dygtig, for det andet er der intet support, og hva gør du så når du står med nogle vrede kunder og ikke noget fungere?
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2003 - 10:29 #8
men espersen vil give dig helt ret, hvis man kun skal sælge nogle småting så er en gratis løsning helt fint, men hvis du har planer om en størrer shop med mange varer og mange kunder, så ville jeg nok hellere ofre nogle penge på shoppen
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 10:30 #9
det er netop der skills kommer ind -> jeg ville vælge at betale af samme grund ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2003 - 10:32 #10
espersen- jeg plejer at tage det som en selvfølge at spørgeren ikke har det rette skills, da hvis man er god til f.eks. PHP, så kender man også løsninger som Oscommerce ;) (som regel)
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 10:35 #11
Der er en kommentar i mit link til tråd her i EXP som lige skal fremhæves - det lader til at han har arbejdet lidt mere med det.

af Ib-rene-cairo :
Der findes masser af gratis Open-source løsninger.
Jeg har testet en del, og syntes at phPay er en af de bedre.
Den kan hentes på på http://phpay.sourceforge.net/

****

->triple-x : hvad koster jeres løsning egentlig ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2003 - 10:39 #12
espersen - vil helst ikke oplyse prisen her, da der ikke er nogen fast pris på det, vi har indset der er et problem med firmaer som dandomain de sælger en løsning som kan en masse fine ting, men hvis man ønsker en speciel ting til shoppen er det ikke til at betale sig fra det.
Vi har derfor valgt at tage en debat med hver enkelt kunde og finde ud af hvad kunden ønsekr, og derefter ligge en pris på bordet. Jeg kan dog sige vi er en del billigere end dandomain
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 10:50 #13
fairnok - din prisindikation er fn nok !

gemmer dig lige i memory - skal måske står for et projekt der skal op og køre
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2003 - 10:50 #14
du er altid velkommen til at kontakte os
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2003 - 11:20 #15
-->espersen :

Vedr. PHPay: Er det en total shopløsning, altså et komplet modul, eller er det et plug-in til en shopløsning?
Den står nemlig lidt tvetydige oplysninger, synes jeg...  :-(
Men hvis det er en komplet shopløsning, ser det meget interessant ud!  :-)
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 11:25 #16
tja... jeg læser det som en komplet løsning (der skal arbejdes på)
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 11:25 #17
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 11:39 #18
hvis man kigger på ROI - så er den løsning med mdl. betaling nok ikke så dum ;

hold afholdte timer a' fx. kr. 500,- med opsætning/programmering af Opensource-løsningen op i mod den månedlige udgift på en færdig løsning (hvor der sikkert er lidt support at hente)

Bruger men meget mere end 2-3 timer mdl. på udvikling af butikken så bør man nok vælge betalingsløsningen (hvis man vel at mærke har mange kunder osv.)
Avatar billede namnam Nybegynder
11. december 2003 - 17:24 #19
hey.. I har givet mig meget mere end jeg havde håbet på... Men jeg lukker nu... Hvis der er andre end punis, bly, og esp der skal have point må i lige kastet i svar... MVH EMIL
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. december 2003 - 17:25 #20
jeg overlever nok uden point :o)
Avatar billede namnam Nybegynder
13. december 2003 - 14:53 #21
triple x, smid et svar, jeg skrev bare de navne de der stod i boksen... Jeg venter...
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. december 2003 - 19:21 #22
nej har nok i forvejen, del du ud til de andre