Avatar billede jnielsen Nybegynder
04. december 2003 - 18:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FTP client

Er der nogle der kender nogle gode, og helst nemme at bruge, MEGET gerne med link til opsætning (gerne med ssl)

Kom så det er hurtige point
Avatar billede soreno Praktikant
04. december 2003 - 18:25 #1
Avatar billede jnielsen Nybegynder
04. december 2003 - 18:31 #2
Hvis du kigger på kategorien står der Linux/Debian
og så vidt jeg ved har er linux og .exe filer ikke gode venner
Avatar billede soreno Praktikant
04. december 2003 - 18:40 #3
Hmmm, det var sært.

Det er godt nok ved at være lang tid siden jeg sidst har prøvet filezilla, men sidste gang jeg gjorde havde de en Linux version.

Det har de tilsyneladende ikke mere ?

Måske denne så:
http://gftp.seul.org/
Avatar billede soreno Praktikant
04. december 2003 - 18:47 #4
Ud fra screenshot'et fra gftp's side må det have været gftp jeg brugte.

Jeg kan heller ikke finde noget info om filezilla på Linux.

Jeg har taget fejl, beklager.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2003 - 00:13 #5
Jeg bruger for det meste Konqueror. Nemmere kan det næsten ikke blive.

Bare skriv noget i stil med ftp://brugernavn:password@servernavn/sti/til/mappe/ i adresselinien. Hvis du vil køre anonymt, kan du bare skrive med en normal ftp-adresse.

Gnomes filmanager (den hedder vist nok Nautilus) kan det samme.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2003 - 00:18 #6
Og hvis du gerne vil have en tekstbaseret, kan Midnight Commander (mc) også godt finde ud af ftp.

Derudover har jeg tit hørt ncftp blive rost i høje vendinger, da den er meget nem at bruge fra scripts.
Avatar billede mnv_dk Praktikant
03. januar 2004 - 09:09 #7
IglooFTP, er også meget god, hvis du ikke ønsker en konsolbaseret.
Den fides dog ikke som .deb pakke, men du kan selv compile dern, og det er meget let.
se readme.txt der står det hele.