Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 13:17 Der er 26 kommentarer

Adresse labels?

Er det tilladt at have logo på adresse labels? (med labels mener jeg, "klistermærke" hvorpå man skriver modtageren af sit brev)

Og er der generelle bestemmelser (fra post danmark?) og krav til mål som man skal overholde (eller standard mål generelt)?
Avatar billede ckh Nybegynder
04. december 2003 - 13:24 #1
http://www.postdanmark.dk (søg på adresselabels). Så får du en pdf-fil der hedder "Breve Indland". Fra side 20 står der noget om diverse mål. Det med logoet nævner de ikke rigtig.....
Avatar billede ckh Nybegynder
04. december 2003 - 13:25 #2
Ellers kan du gribe knoglen og spørge deres kundecenter. Tlf: 80 20 70 30
Avatar billede hcma Novice
04. december 2003 - 13:27 #3
Ja det er fuldt tilladt at sætte sig eget logo på adressemærker.

Mange firmaer har fortrykte adresse-etiketter med deres eget logo og adresse
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 13:31 #4
hvad er det mest "normale" mål?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 13:35 #5
hmm, kan ikke loade "breve indland".....
Avatar billede ckh Nybegynder
04. december 2003 - 13:40 #6
Avatar billede ckh Nybegynder
04. december 2003 - 13:43 #7
Sakset fra side 20:

"Til adressen afsættes et felt på mindst 90x34 mm, eller der benyttes en adressemærkat af samme størrelse"
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 13:43 #8
fandt det via google - men jeg kan ikke finde noget omkring mål af påsatte labels?
Avatar billede hcma Novice
04. december 2003 - 13:46 #9
Mål:  bare de kan være på kuverten/pakken er det OK
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 13:47 #10
du har ret ckh - tak. Dvs. at jeg gerne må lave et label på, eksempelvis, 100x50 så? sårn forstår jeg det...
Avatar billede ckh Nybegynder
04. december 2003 - 13:51 #11
Det skulle der egentlig ikke være noget i vejen for, men husk at du risikerer at dine labels bliver oversprøjtet med diverse stregkoder hvis du ikke nogenlunde overholder Post Danmarks anbefalinger til mål.
Hvis brevene skal kunne behandles 100% maskinelt skal eventuelle reklamer, logoer og billeder placeres udenfor adressefeltet (eller ruden på en rudekuvert)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 13:54 #12
hvis jeg nu laver 5 tomme linier til at at skrive på og så nederst på etiketten skriver min afsender adresse og påføre mit logo - det må maskinen vel kunne finde ud af...?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 13:57 #13
nogen der ligger inde med nogle eksempler eller links til eksempler på labels med afsender og logo evt.?
Avatar billede ckh Nybegynder
04. december 2003 - 13:57 #14
Så længe de 2 adresser ikke står klods op ad hinanden. Sorteringsmaskinerne kan faktisk finde ud af forbavsende meget (de kan såmænd også læse håndskrift - bare det ikke er fra en læge ;) Men der har da også været eksempler på at afsenderen får alle sine egne breve retur fordi maskinen læste afsender og ikke modtager he-he.
Men hvis du vil være 100% sikker kan du faktisk få Post Danmark til at vurdere dit layout inden de "sætter det i trykken"
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 14:00 #15
ok - ka jeg bare sende en pdf...hvorhen?
Avatar billede ckh Nybegynder
04. december 2003 - 14:01 #16
Der ville jeg lige ringe til deres kundecenter og spørge hvordan og hvorledes
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 14:02 #17
yes ok - klart nok, var bare mer hvis du lige viste det du ved;)
Avatar billede ckh Nybegynder
04. december 2003 - 14:03 #18
Jeg har gjort det engang, men det er nogle år siden (og hukommelsen er jo ikke hvad den har været) :)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 14:07 #19
;)

ved du hvad tryk af etiketter/labels koster sådan ca.? og forslag/link til steder hvor de kan gøre det godt og billigt....?
Avatar billede ckh Nybegynder
04. december 2003 - 14:16 #20
Det kan jeg desværre ikke hjælpe med..... Jeg bruger det samme trykkeri til hele molevitten (blade, foldere, kuverter, brevpapir etc.) ( http://www.fbcom.dk/ ), men du kan sikkert finde det billigere hvis du leder lidt
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. december 2003 - 14:45 #21
ok...
Avatar billede ckh Nybegynder
05. december 2003 - 12:54 #22
Smider lige et svar (hvis du altså synes du fik svar) :)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
09. december 2003 - 10:54 #23
jeg fik det svar jeg skulle bruge;) - en anden ting til sidst her (ka putte 30 point mer på): er der et sted hvor jeg kan finde alle standard størrelser for etiketter?
Avatar billede hcma Novice
09. december 2003 - 11:45 #24
Standardstørrelse:  MS Word har nogle standarder indbygget. Men der er selvsagt ikke alle.
Hver fabrikant har sine egne.
Tag f.eks. et kig ind på:  http://www.avery.dk  som vel nok er de mest brugte herhjemme.
Avatar billede bitbyte Nybegynder
19. december 2003 - 23:21 #25
prøv også at se denne side.  www.jacoffsetlabel.com  mange trykkerier/printbureauer bruger labels herfra
Avatar billede ckh Nybegynder
03. januar 2004 - 21:07 #26
Husk lige at lukke dine spørgsmål :-)