Avatar billede perth1893 Nybegynder
14. januar 2001 - 20:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kabelmoden - dele Internet forbindelse

Konfiguration i dag:
3 PC\'ere i netværk med hub. Deler internet vis ISDN modem på den ene computer med MS\'s deling af internetforbindelse.

Overvejer Kabelmodem:
Er der nogen, der har erfaring med, om det tilsvarende kan lade sig gøre med kabelmodem.

Der er 2 typer: K1 og K2. Med K1 skal man bruge sin eksisterende internetforbindelse til at sende data, og modtager data vis kabelmodemet. Med K2 er det en 2-vejs kommunikation.

Spørgsmålet er: Er der nogen som har erfaring med at dele internet med kabelmodem, henholdsvis K1 og K2.
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
14. januar 2001 - 22:36 #1
kan sagtens dele internet forbindelse med kabelmodem.....skal bare huske at bruge patchede kable.....så burde resten ikk være så svært =))

-Mystiq-
Avatar billede codebase Praktikant
14. januar 2001 - 23:12 #2
??????????patchede kable.....???????????????

sådan en gang sluder, patch kabler heder de alle sammen, når der tales om kabler der monteres med RJ45 stik..

Det er ikek noget problem at dele internet, enten med en DHTP server installeret.

du kan finde en på:
www.windows95.com
Avatar billede perth1893 Nybegynder
15. januar 2001 - 13:23 #3
>>> codebase

Hvad mener du med \"enten med en DHTP server installeret\" - Er der også et eller??
Avatar billede boxter Nybegynder
15. januar 2001 - 21:21 #4
Hej

Jeg bruger selv 2 vejs kabel modem.
Det kører uden problemer, det eneste der skal til er at dit kabelmodem skal kobles på uplink i din hub.
Derefter opsættes diverse dns adresser, på klientmaskinerne og så kører det.
Avatar billede perth1893 Nybegynder
16. januar 2001 - 08:06 #5
>>> boxter

Tak for svaret.

Skal jeg forstå det således, at jeg derved ikke skal have 2 netkort i den ene PC, som så ellers skulle være tændt, når de andre PC\'ere skal på Internettet?.
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
16. januar 2001 - 13:52 #6
patch kabler er kabler der ikke er krydsede!!! DUH
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
16. januar 2001 - 13:53 #7
du kan bare bruge winroute til det.....altså til at dele det med ..hvis du sætter to netværks kort i den der skal \"serve\" det......

-Mystiq-
Avatar billede boxter Nybegynder
16. januar 2001 - 18:36 #8
Hej Perth.

Du skal bare have tændt for din Hub.
Jeg har selv kørt med 2 computere koblet sammen via en Hub. Du skal bare huske at bruge et krydset kabel mellem Modem og Hub.
Avatar billede boxter Nybegynder
16. januar 2001 - 19:20 #9
Alstå med et netværkskort i begge computere.