Avatar billede jesper.stein Nybegynder
02. december 2003 - 14:44 Der er 6 kommentarer

logon script med admin rettigheder

Jeg skal afvikle nogle bat filer med administrator rettigheder. Derfor er jeg på jagt efter et vbs script som kan starte bat filen, men med rigtig brugernavn og password.

Eller kan det laves direkte i vbs scriptet således at jeg kan afvikle exe filen med de rigtige rettigheder?

Hvordan kan jeg lave dette.

Jesper
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. december 2003 - 14:54 #1
hvis det er en Win2000/2003 server, kan du via group politys exekvere dine logonscripts med de rettigheder du vælger.. både admin og lokaluser
Avatar billede martin_moth Mester
02. december 2003 - 15:17 #2
Måske skulle du prøve her: http://www.eksperten.dk/kat/297
Avatar billede jesper.stein Nybegynder
02. december 2003 - 15:27 #3
Jeg bruger group policy, men når jeg kører scriptet bliver det ikke afviklet med admin rettigheder. Jeg har "løftet" brugerens rettigheder under installation. Er der andet jeg kan gøre?
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. december 2003 - 17:18 #4
dy kan da lade dem blive afviklet af den lokale "system" konto... jeg sidder ikke ved min AD lige nu, men når jeg kommer på arbejde igen, så vil jeg gerne finde det
Avatar billede jesper.stein Nybegynder
04. december 2003 - 08:15 #5
Det ville være cool hvis du kunne det. Jeg har siddet og gloet vildt meget uden af finde det. Bruger i AD til software distribution i jeres virksomhed?

Jesper
Avatar billede devlen Nybegynder
17. januar 2005 - 15:51 #6
hej Jesper...

Jeg er faktisk på jagt efter en lignende løsning... Jeg skal afvikle et vbscript som skal ændre nogen ting i AD og det kræver at jeg skal logge ind med et andet login...

Den løsning jeg er søger er noget lignede dette:
Kør vb.vbs
Indtast brugernavn/pass
afvikle script
"log af igen"

Fandt du nogensinde en løsningen?