Avatar billede greatdane Nybegynder
02. december 2003 - 11:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SpamFighter fryser Outlook

Jeg har (igen) fået problemer efter indlæggelsen af SpamFighter-programmet.

For en del måneder siden indlagde jeg SpamFighter, og Outlook var så pludselig udvidet med et par ekstra knapper, og indkommende post blev smidt over i den nye SpamFighter-mappe (hvis det altså var relevant).  Men hvis jeg lukkede min Outlook og først startede den op, når der lå post på min mailserver, så kom der et par enkelte mails igennem, hvorefter Outlook stod fuldstændig stille.  Jeg kunne se på ZoneAlarm, at der ikke skete en hujende fis på nettet - heller ikke selv om jeg lod systemet stå i op til 20 minutters tid.  Der var så ikke andet at gøre end at lukke Outlook og starte det op igen, og i løbet af 3-4 gange på denne måde, så havde jeg fået hentet al min mail ned.  Men når mailen var hentet og Outlook kørte, så var der til gengæld aldrig problemer med senere kommende post!
  Det blev dog for irriterende, så jeg afinstallerede SpamFighter.

Nu er der så kommet en nyere version, så jeg har prøvet operationen igen, men resultatet er det samme: Min Outlook fryser, hvis der ligger post på mail-serveren, når Outlook startes.

Er der gode ideer til, hvad jeg kan gøre?  Undlad venligst at komme med forslag til alternative produkter - hvis der ikke kommer en brugbar løsning på det aktuelle problem, så vil jeg hellere oprette et nyt omkring produkter, for så bliver det lettere at søge på.

På forhånd tak for hjælpen,
Flemming.
Avatar billede mayskov Nybegynder
02. december 2003 - 12:08 #1
Prøv at forklare SpamFigther problematikken, de modtager gerne henvendelser om (forbedringer) af produktet, et link til deres faq: http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Faq_Default.asp
Hej
mayday
Avatar billede greatdane Nybegynder
10. december 2003 - 15:42 #2
Jeg prøvede at kontakte SpamFighter, og de havde hørt om et par enkelte tilfælde lig mit, men det var aldrig lykkedes at genskabe problemet.  Så jeg blev bedt om at smække den nyeste version på, og den har jeg nu brugt i flere dage - med samme resultat.  Nu får de lige en uges tid til, og så fjerner jeg SpamFighter, for jeg bruger mere tid på at få det hele op at køre, end det tager mig manuelt at fjerne spam-mails.  Øv - det er ellers et godt program... :-(
Avatar billede greatdane Nybegynder
02. januar 2004 - 16:41 #3
Jeg beklager den lange ventetid - der har været en del rejseri, som har holdt mig fra nettet.

SpamFighter har udbedt sig oplysninger om operativsystem, Outlook-version, firewall og anti-virus-produkt, hvilket jeg har sendt til dem for nogle uger siden - siden har jeg intet hørt.  Og jeg fortalte endda samtidig, at jeg kunne "løse problemet" ved at disable MacAfee, mens jeg lod Outlook starte.  Der er altså et problem, når MacAfee og SpamFighter kører samtidig, men "sjovt" nok kun, når Outlook startes.  Når først al post er modtaget, så kan jeg sagtens enable MacAfee, og når der kommer ny post, så checker begge produkter denne uden problemer.  Mystisk...
  Nå, jeg er lige kommet i tanke om, at MacAfee vist har en HAWK-funktion, som tager sig af e-mails...  Måske er det nok at slå denne fra under opstart af Outlook...  Det løser ikke problemet, men det får da indsnævret tingene en del...

Jeg skriver mere, når/hvis jeg hører noget, så spørgsmålet får lov at stå åbent en tid endnu...
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
13. januar 2004 - 16:23 #4
Du er ikke den eneste som har problemr med ovennævnte..
Jeg kører med 3 identiter og præcis efter jeg havde installeret spamfighter og skulle skifte mellem dem, fik jeg meddelse om at programmet har lavet en ulovlig handling ...... Skide træls, faktisk så træls at jeg har pillet programmet af igen.
Avatar billede greatdane Nybegynder
19. april 2004 - 14:52 #5
Det er vist langt over lukketid :-(  SpamFighter har takket pænt for min henvendelse, men kunne ikke gøre noget ved sagen.  Og selvfølgelig sidder jeg lige i øjeblikket på arbejdet, så jeg kan ikke huske, hvordan jeg har løst problemet - eller i hvert fald symptomet.  Der er to flueben i MacAfee, der skal fjernes, og så fungerer alt - altså bort set fra at MacAfee så ikke udfører disse to ting.  Nå, SpamFighter er gjort opmærksom på det, og så må vi håbe, at de finder en løsning i en senere version.  Jeg lukker spørgsmålet, og da jeg ikke har fået en løsning, så tillader jeg mig at beholde pointene selv.