Avatar billede cid Nybegynder
01. december 2003 - 22:45 Der er 10 kommentarer

Hvad skal jeg vælge?

Hey alle!
Jeg står og skal have mig et nyt kabinet. Men hvad skal jeg vælge? Den ene valg mulighed er: Thermal Take Technology Xaser III Aluminium - VM3000 (http://www.thermaltake.com/xaserCase/vm3000/vm3000a.htm) og den anden er: Xaser III Aluminium - V2000A (Plexi)  (http://www.thermaltake.com/xaserCase/xaser3/v2000a.htm ) Prisen skal ikke tages i betragtning. Jeg ville gerne høre nogle af jeres affaringer/meninger. Som jeg ser det er ulempen ved vm3000 at der ikke er noget filter i kabinet blæserne, har det nogen betydning?

MVH Kasper (CiD)
Avatar billede cid Nybegynder
01. december 2003 - 22:54 #1
Er der ingen der kan hjælpe mig? :(
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. december 2003 - 22:58 #2
Personligt lägger jeg ikke så mange penge på kabinet. Jeg spenderer hellere pengene på noget der gör computeren hurtigere. Men det er smag og behag.
Avatar billede cid Nybegynder
01. december 2003 - 23:03 #3
ja det har du ret i... men jeg synes ikke jeg har grund til at opgradere noget andet i min pc, fordi det ikke kan betale sig. Jeg kan så have et af disse kabinetter i flere år, og jeg kan ligeså godt købe noget ordentligt først som sidst...
Det er min mening :D
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. december 2003 - 23:19 #4
Er penge ikke noget problem så tag den der köler bedst og larmer mindst (bedst isoleret osv), alt andet kan man köbe ved siden af.
Avatar billede tumben Novice
01. december 2003 - 23:29 #5
det er dejligt at ha et ordentligt kabinet...så tungt og så lyddæmpende så muligt..masser af plads og nemt at komme ind i..
de ser da ok ud....hvis man er til casemodding ...:-)
se evt også på webconsult.dk ...der køber jeg
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2003 - 01:22 #6
Hejsa
Ja det betyder da noget om der er filtre foran blæserne - hvis ikke, så skal du rense kabinettet for støv og snavs meget oftere.
Hvis du alligevel er villig til at bruge en slat penge på et kabinet, så kan jeg på det kraftigste anbefale dig at købe en fra Lian Li - se evt. på www.studiedata.dk
Hvis du er interesseret, så kan jeg godt anbefale et godt Lian Li kabinet og evt. vise dig nogle tests.

Skipper
Avatar billede cid Nybegynder
02. december 2003 - 16:33 #7
> michael stim
Ok. Hvorfor skal det være så  tungt som muligt? Kender du evt. et kabinet der opfylder disse krav?

> egidiussen
Ok. er der nogle bestemte moddeller der er gode? Ja jeg vil gerne have nogle tests.

/Kasper

ps tak for svar.. :D
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2003 - 16:58 #8
Antec Sonata: http://www.tweakup.dk/article/179/dk/
Coolermaster TAC: http://www.tweakup.dk/article/158/dk/
Lian Li PC65B: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=33
Lian Li PC70: http://www.onepc.net/index.php?view=docs&doc_id=161&page=1
Lian Li PC6070 (min favorit):http://www.onepc.net/index.php?view=docs&doc_id=157

Der er flere tests på www.hardware-test.dk og www.itzonen.dk - de sider bare bare nede lige nu - prøv senere. På de to sider skamroser de bla. min favorit: Lian Li PC6070B.

Disse tests taler vist for sig selv..
Jeg ved godt at jeg ikke kun har henvist til Lian Li - der er ikke så mange tests fremme med dem, men det STYRER!!

Skipper
Avatar billede cid Nybegynder
02. december 2003 - 20:26 #9
hmm... Det er meget flotte og stilede kabinner! men kunne nu godt tænke mig et hvor der er et par kabinet blæsere i (med filter :D). ved ikke om du kunne finde sådan noget til mig. Og jeg vil nu ikke give 2500 for et kabinet... omkring 1200 må være nok...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2003 - 22:46 #10
der er kabinetblæsere og filtre i de fleste Lian Li kabinetter..