Avatar billede gaffamorten Nybegynder
01. december 2003 - 19:43 Der er 3 kommentarer

netværket låser PC'er

Jeg har to pc’ere i et netværk som er forbundet over en switch som er tilsluttet en Cisco 677 router (standard cybercity router). De kører begge med winXP, den ene med servicepack 1 og alle updates, den anden uden noget ekstra.
Når jeg sætter dem til at være FTP eller min emuleklient, sker der det at efter en stykke tid (og det er åbenbart vilkårligt) fryser pc’en. Den går i stå på sådan en måde at jeg ikke kan aktivere den igen med mus eller tastatur. Fx er der standby lys på skærmen eller en pause skærm, men kan ikke få kontakt med den. Det eneste jeg kan gøre er at restarte.

Jeg tror det er min switch der får dem til at gå ned, da det hænder jeg skal genstarte switchen fordi den har smidt mig af internettet. Nu har jeg så også prøvet med at tilslutte routeren direkte til min ene desktop og jeg fik samme fejl igen.

1.    Jeg har ikke sleep mode eller strømspar-mode på mine netværkskort
2.    Kablerne virker.
3.    Jeg har viruschecket og der er ingen.

mvh, Morten
Avatar billede bredker Nybegynder
01. december 2003 - 20:27 #1
det lyder mere som om det er dine ram  eller grafikkortet du skal tjække for fejl på
hælder mest til dine ram , så start med dem
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. december 2003 - 10:22 #2
kan du ikke lukke http://www.eksperten.dk/spm/433897 :-)
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
02. december 2003 - 12:51 #3
Mine gfxkort fejler intet. Mht til ram, er det dog mærkeligt at to pc'ere ufhænigt af hinanden skulle gå ned, og det kun når den står som ftp og dl/up.