Avatar billede kresten_rasmussen Nybegynder
01. december 2003 - 16:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hvordan konverterer man pdf?

hvordan konverterer man pdf filer, så det kan bruges i word
Avatar billede b.b Nybegynder
01. december 2003 - 16:22 #1
Som udgangspunkt kan man ikke, det er en af ideener bag pdf formatet, at dine dokumenter skal være sikret mod rettelser, men når det nu er sagt, så findes der et prg som hedder pdf955 http://www.pdf995.com/ og der findes et plugin til det som kan trække tekst ud af pdf filer, dog ikke som formateret tekst, men i ren ascii stil..du ved notepad..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. december 2003 - 16:28 #2
Du kan bruge dette prg. til at gøre det med. http://www.fineprint.com/
Avatar billede kresten_rasmussen Nybegynder
01. december 2003 - 16:53 #3
det virker ikke, jeg kan ihvertfald ikke få det ændret
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. december 2003 - 17:10 #4
Og du har set, at det er noget med at udskrive til printer og så vælge fine print i stedet for?
Avatar billede fangel Nybegynder
01. december 2003 - 17:11 #5
linux programmet PDF2HTML kan konvertere det til HTML, og så kan du tage det derfra...

Morten
Avatar billede kado Nybegynder
01. december 2003 - 21:50 #6
Hvis du åbner PDF-filen i Acrobat Reader 4-5 eller 6 skal du vælge værktøjet "Select Text".
Så kan du udvælge den tekst du vil og herefter copy/paste til et hvilket som helst program.
Dog kan udgiveren give brugeren forskellige rettigheder, såsom at kopiere, ændre, printe osv.

/kado
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. december 2003 - 08:25 #7
Takker for point;)