Avatar billede leon_hunt Nybegynder
01. december 2003 - 15:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvor syntes i jeg skal tage hen som nybegynder

Flyttet fra her http://www.eksperten.dk/spm/434579

Kort fortalt så leder jeg efter en god tutorial til at lære hvordan man bygger en dynamisk hjemmeside med php og sql.

(jeg vil prøve at lave en blog hjemmside)
Avatar billede wickedd Juniormester
01. december 2003 - 15:22 #1
Svart er simpelthen : Start på PHP hæftet!
Det lære dig alt det basale omkring php, bla. med løkker, udregninger, datoer, formularere osv.

Kan helt klart anbefales, da jeg også startede med den da jeg var noobie, og jeg bruger den stadig som 'slå op bog' :)

Køb den her: http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4 , eller hos din lokale pc forretning.
Avatar billede wickedd Juniormester
01. december 2003 - 15:25 #2
Og når du så har læst hæftet, gennemgået øvelserne deri, og virkelig forstår det hele ... Jamen så er den bedste mulighed for at lære mere, er at hente forskellige scripts, som du så studere koden hvordan det virker.
Derefter kan du så begynde at rette i de forskellige scripts, evt. for at gøre dem bedre eller bare ændre funktionerne.
Tro mig, det lærer du en masse af.

Men husk! - Skriv dine ALTID dine egne koder, ikke noget med 'copy & paste' fordi det lærere du ikke en dyt ved.

Håber du kan bruge det til noget
Avatar billede wickedd Juniormester
01. december 2003 - 15:26 #3
Undskylder tastefejl og evt. stavefejl - Er lige kommet hjem fra jobbet, og er pænt træt :)
Avatar billede leon_hunt Nybegynder
01. december 2003 - 15:35 #4
hmm, jeg kan ikke få http://www.libris.dk/ til at virke her fra skolen. Jeg prøver igen når jeg kommer hjem.
Avatar billede exp Juniormester
01. december 2003 - 17:33 #5
helt klart www.webcafe.dk

mere specifikt, så er www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlgaestebog/ et RIGTIG godt sted og starte, da princippet er nøjagtig det samme :-)
Avatar billede exp Juniormester
01. december 2003 - 17:33 #6
og svar :-D

Gad vide hvornår admin laver det, så serveren selv gætter om det er en kommentar eller et svar ;-)
Avatar billede leon_hunt Nybegynder
01. december 2003 - 22:42 #7
--> exp
/*ufo og jeppe mode*/
Ja man! præcis sådan der!

=D