Avatar billede zyberdog Nybegynder
30. november 2003 - 16:03 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Creative CD5220 driver..

Er kommet i lidt af et problem.

Windows viser ingen tegn på at jeg overhovedet har et CD-rom drev i computeren, dog vises den når BIOS laver en scanning under startup.

Drevet er hverken under Enhedshåntering eller i 'Denne computer', derfor tænker jeg det måske kan være et driver problem.
Drevet er blevet testet i en anden computer hvor den virkede uden problemer, ligeledes passer 'jumper' indstillingerne overens med hvilken port den har fået.

Det drejer sig om et Creative drev, af mærket 'CD5220'.
Jeg har søgt lidt på nettet og Creative mener selv at en driver til sådan et drev er at finde på Windows CD'en, men det er lidt svært at få lagt den driver ind når hele problemet er at jeg ikke kan læse fra CD'er..

Håber i kan se/forstå mit problem... Jeg har ledt lidt efter andre drivere der måske ville virke men ingen har fungeret endnu.

OS: Windows 98 SE
Avatar billede bredker Nybegynder
30. november 2003 - 17:50 #1
den driver du skal have fat i skal være på din win98 cd
boot op på en win 98 bootdisk , instaler win igen ovenpå uden at formatere , så skulle det virke
ellers er der noget igalt med din cd
Avatar billede bredker Nybegynder
30. november 2003 - 17:51 #2
du kan også være heldig at du kan få den ved at køre windows update
der scanner den også efter drivere på din maskine
Avatar billede zyberdog Nybegynder
30. november 2003 - 18:10 #3
a)
Jeg troede jeg havde gjort det klart at jeg har brug for driveren udefra...

b)
windows update finder ikke nogen problemer der.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
17. december 2003 - 23:39 #4
Problemet var mine IDE drivers, men du får lidt points for at have deltaget alligevel :)