Avatar billede blazer_911 Nybegynder
29. november 2003 - 23:13 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Kan man skifte IP?

Overskrift.... Kan man skifte sin IP???
Jeg er på en antenneforening (surt) og jeg vil lave en Counter Strike Server... men alle her i foreningen har samme Internet IP.. såå er der en måde??

Takker mange gange for rigtigt svar.. det går mig på nerverne!!
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
29. november 2003 - 23:24 #1
Nej, du får en bestemt IP af din udbyder, som -du- ikk ka skifte.
Men du kan gøre dig selv "anonym" når du surfer > http://www.space.net.au/~thomas/quickbrowse.html
Avatar billede wickedd Juniormester
29. november 2003 - 23:43 #2
?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
29. november 2003 - 23:51 #3
Øhmn fejl.. der sku ikk være "--" omkring du, de sku ha været omkring -ikk-
Avatar billede dellevela Nybegynder
29. november 2003 - 23:51 #4
men kan vidst købe sig et seperat ip hvis man har kabel tv det koster et antal penge men snak med din internet udbyder1
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
30. november 2003 - 18:09 #5
Jeg har afvist jeres svar fordi jeg ikke rigtig ved hvad, men om man kan eller ikke kan.. jeg vil lige være helt sikker!
Avatar billede fangel Nybegynder
30. november 2003 - 18:15 #6
hvis du sidder i en antenne forening har denne kun en public ip - her sidder der så en router der fordeler interne iper (i det lokale spektra - fx 192.168.0.0 -> 192.168.255.255)
denne router deler trafikken op, så alle kan åbne for trafik ude fra, men ingen indefra...

det er her dit problem er : for at kunne lave en server skal der kunne åbnes trafik udefra !

forklaringen på problemet : routeren ved jo ikke hvor den skal gøre af denne indgående trafik - den skal have af vide at "kommer der noget trafik ude fra på denne port, så skal det videre til denne interne ip" - så vil det komme til at virke

MEN, dette kan du selvfølgelig ikke bestemme - det er jo foreningens router, og jeg tvivler på at du må fifle med forwarding opsætningen af denne !

nogle gange kan man så købe endnu en public ip til foreningen som du får "direkte" ind... men dette tvivler jeg på kan lade sig gøre i en antenne forening, da man så skal have noget væsenligt dyrer udstyr stillet op !

---

så hvis du skal have din helt egen ip, ja så skal du købe dig din helt egen opkobling !

Morten
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
01. december 2003 - 17:16 #7
Yep... HELT rigtigt morten!! Men jeg ville jo bare vide om man kunne skifte sit ip.... Nå... jeg må jo bare lukke..... medmindre i vil have noget af kagen.....
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
01. december 2003 - 17:40 #8
Øh vil jeg godt, mit svar var da rigtigt? :)
Avatar billede fangel Nybegynder
01. december 2003 - 18:22 #9
jeg smider lige et svar...

exp-supersejt -> tja - teoretisk set korrekt - men normalt er en forklaring rar... og hvad har den sidste sætning med sagen at gøre ? - der bliver overhovedet ikke spurgt om at surfe anonymt... (der står faktisk i reglerne at man ikke må linke til sider der ikke har noget med spm at gøre)

Morten
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
02. december 2003 - 00:35 #10
Øhmn, ved jeg ikk :S Ved egentligt ikk hvorfor jeg skrev det lol :P
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
02. december 2003 - 14:02 #11
hmm... ved ikke rigtigt.... eksperten.. ja rigtigt nok.. meen jeg synes at morten uddyber/forklarer mere korrekt... jeg tror jeg giver ham mest... vi kan sige 15 til eksperten og 30 til morten??
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
02. december 2003 - 20:12 #12
Jaja det r sq fair nok :)
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
02. december 2003 - 20:30 #13
så skal morten oxo smide et svar...
Avatar billede fangel Nybegynder
03. december 2003 - 14:26 #14
svaa'r

Morten
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
03. december 2003 - 18:43 #15
sådan... håber i ku lide fordelingen... men tak for hjælpen.. jeg blev da klogere!