Avatar billede arnesloth Nybegynder
29. november 2003 - 16:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rendering og gem

Jeg anvender Pinnacel studio - 8
1)
kan det være rigtig at det tager adskillige timer at rendere en film på en halv time ?
2) i Pinnacle bruger- bogen s. 186 står der at ved "Create disc image: lagres  den i en mappe, men jeg kan altså ikke finde ud af hvad denne mappe hedder eller hvor jeg finder den, så jeg kan hente filmen frem igen efter den er renderet.
Til orientering:
Anvender Win 2000, 1 Ghz  prosessor, c: drev 30 Ghz + F drev 200 GB HDD
På forhånd takj for evt. svar
Venligst
Arne Sloth
29. november 2003 - 23:17 #1
Hvis at du har color-correctet dine klip, og har div. effekter på kan det sagtens tage nogle timer, sådan er det med alle video-programmer.
Nu kender jeg ikke Studio8's gemme muligheder, men et disk image, er jo noget man brænder på en cd, og er derfor ikke bare en film-fil, -den har nok også et andet 'efternavn', men du må da vælge at kunne gemme filmen som 'avi' eller 'mpg'.
Avatar billede bleze Nybegynder
30. november 2003 - 00:20 #2
Hvis du ikke lagt effekter, lyd, text og alt muligt ind så synes jeg det går pænt stærkt.  Men 1 ghz CPU er ikke meget til videoencoding. De nye Athlon og P4'er har speciellt multimedie instructioner som kan bruges til video encoding, det kan gøre det meget hurtigere.  Rammen har også en del at sige. Du bør have mindst 512 når du kører Windows2000 og encoder

www.dvddecrypter.com er et gratis brænde program som er kanon til images af mange typer...
Avatar billede arnesloth Nybegynder
30. november 2003 - 21:37 #3
Hvilket RAM type bør fortrækkes til Videoredigering og en hurtig CPU 2,5- Ghz
Tak for svaret om rendering, tillad mig at jeg vender tilbage, min HDD ser ud at være kaput så nu overvejer jeg at sammenmstykke en ny og kraftigere PC, med en kraftig HDD min 80 Gb og hurtig CPU 2,5-3 Ghz. Jeg har også problem med hvad jeg bør interessere mig for om grafik-kort, et sådant kort findes slet ikke i  mine nuv. PCI slot.
Win XP prof, Win 2000prof ,  Win 2003prof gad vide hvilken der er at foretrække til Videoredigering.
Med venlig hilsen
Arne Sloth

Med venlig hilsen
Arne Sloth
NB! min bekendte og jeg selv vil gerne høre om hvad det  der point system går ud på, som vi kan anføre