Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
28. november 2003 - 12:42 Der er 1 løsning

Beregne alder i forespørgsel

Jeg har brug for at få udforemt en forespørgsel som kan beregne en alder i år ud fra et felt med et UNIX-timestamp i.

Altså hvis jeg f.eks. har tabellen

mintabel
id | oprettet
----+-----------

skal jeg bruge en forespørgsel som idag (28/11/2003) ville give svaret

id | alder
----+-------
  1 |  10
  2 |    9

Databasen er version 3.23.49-log (mysql).

Bemærk at jeg leder efter en forespørgsel som giver eksakte resultater. Skønsmæssige resultater som blot ligger meget tæt på det rigtige resultat kan også bruges, omend jeg ikke vil give så mange points for dem.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
28. november 2003 - 12:48 #1
Har fundet et svar. Håber ikke at jeg har ulejliget nogen.