Avatar billede mfj5 Nybegynder
26. november 2003 - 22:22 Der er 15 kommentarer

Problemer med HTML

Hej

Jeg har opretten side i Frontpage og har oprettet flere tabeller som skal strukture siden. I en celle til venstre har jeg en menu og mit spørgsmål lyder på: Hvordan får jeg de links jeg har i min menu til at komme frem i cellen ved siden af?

Det skal lige sige at det ikke er en rammeside jeg har oprettet.

På forhånd tak
Avatar billede Slawomir Seniormester
26. november 2003 - 22:25 #1
mærkere teksten

klik hiperlink

skift destinationsramme

mvh bk
Avatar billede skovenborg Nybegynder
26. november 2003 - 22:26 #2
du kan lave en iframe inde i den celle fx:
<iframe name="sider" width="300" height="200" scrolling="yes" src="side.htm"></iframe>

og så kan dine links pege på den iframe:
<a href="andenside.htm" target="sider">LINK</a>
Avatar billede exp Juniormester
26. november 2003 - 22:26 #3
burgerking >>
"Det skal lige sige at det ikke er en rammeside jeg har oprettet."

mfj5 >>
Du kan evt indsætte en iframe :-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
26. november 2003 - 22:28 #4
exp >> ævbæv det har jeg sagt ;-)
Avatar billede Slawomir Seniormester
26. november 2003 - 22:29 #5
ok sorry det er mig der læste det for hurtigt/forkert
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. november 2003 - 22:30 #6
Du vil have dine links fra din menu til at komme frem i en celle ved siden af din menu?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
26. november 2003 - 22:30 #7
det i orden - men faktisk så skal du jo rent faktisk gøre sådan når du har indsat iframen. Så helt galt på den er du nu ikke ;-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. november 2003 - 22:33 #8
iframe er en dårlig løsning - synes jeg - hvis ikke man skal hente siderne fra eksterne sider.

Har du overvejet ASP eller PHP, hvor du kan inkludere f.eks. din menu på alle sider?
Avatar billede roenving Novice
26. november 2003 - 22:46 #9
Præcis, hvor man har en statisk menu, og en ramme/firkant/område, hvor man skal skifte indhold er (i)frames det man har brug for ...

Mit eget site er et eksempel:

http://roenving.users.whitehat.dk

-- jeg har netop brug for at skifte dele ud, mens navigationen helst skal blive !-)
Avatar billede mfj5 Nybegynder
26. november 2003 - 23:04 #10
Yo skovenborg...Det spiller sku. Det var lige hvad jeg skulle bruge. Og til jer andre skal der også lydde et tak. Mit problem er at jeg ikke fatter en skid om det og derfor er ASP eller PHP ikke en løsning...

Tak
Avatar billede skovenborg Nybegynder
26. november 2003 - 23:08 #11
jeg smider lige et svar så :-)

php og asp er såmen også meget godt - det er lidt op til en selv hvad man vælger at bruge.
Avatar billede mfj5 Nybegynder
26. november 2003 - 23:20 #12
Hej skovenborg...et sidste lille spørgsmål...hvordan får jeg gjort den ifram "usynlig" når siden vises. Altså ligesom man kan sætte border="0" (har prøvet og det du i hverftfald ik)
Avatar billede roenving Novice
26. november 2003 - 23:23 #13
style="border:0px;" både på body-elementet, som loades i iframen og på iframe-tagget skulle gøre det !-)
Avatar billede mfj5 Nybegynder
26. november 2003 - 23:32 #14
roenving - jeg takkker...det spiller en million milliard nu
Avatar billede roenving Novice
26. november 2003 - 23:34 #15
Bingo !-)