Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 20:53 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Trådløst net, forbindelse men ingen net

Hej Eksperter

Jeg har længe irreteret mig over at mit trådløse net ikke har virket siden jeg flyttede. Først troede jeg at det var på grund af at jeg manglede en switch, på trode af at jeg havde bestilt dynamisk IP hos Tele2Adsl.
Jeg har lige fået min switch, men det virker stadig ikke...

Opsætning:
Telefonstik -> Skillefilter -> ADSL modem -> Switch -> et stik til min stationære, samt et kydset kabel til mit access point, som så sender til min bærbare

Jeg kan fint få forbindelse til access pointet fra min bærbare computer, men ingen netforbindelse.

Switch'en viser et orange lys ved stikket til accesspointet, og et grønt blinkende lys ved stikket til min stationære pc.
I Access pointet er der grønt lys men det blinker ikke...

Det har som skrevet virket før jeg flyttede, men måske har jeg ændret noget i opsætningen et sted jeg ved det ikke...

Håber I kan hjælpe...

//Arvin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 21:12 #1
Lyser der passende lamper på switch og/eller AP ?
Avatar billede gf Nybegynder
26. november 2003 - 21:13 #2
Hej

1. Du behøver ikke et krydset kabel mellem accespoint og switch.

2.Jeg tror du skal tjekke, at der ikke er ændre nogt i indstilingerne. Kører accespoint og og bærbar på samme subnet, ip range mm. tjek at evt kryptering er ens på bærbar og acces. tjek at SSID er ens, altså de alm indstillinger.

Mvh Glenn
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 21:25 #3
Lamperne lyser fint - Dvs at der lyser en lampe der hvor der er et stik.. Kun stikket til Access Pointet lyser orange
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 21:34 #4
Orange? Og hvad mon det betyder? ;)  Den til PC-en i switchen lyser grønt?
Sker der noget andet med et normalt kabel end med et krydset?
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 21:58 #5
Ingen forskel fra alm. kabel til det krydsede... (det var bare derfor at det ikke virkede det andet sted jeg boede)

Jeg har fin kontakt på det trådløse net - Jeg har nu sat den stationære pc til trådløst net også.. Den bærbare finder fint den stationære og omvendt, så det er i hvert fald ik forbindelsen dertil... :o(
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 22:01 #6
Den skriver dette, når jeg prøver at logge på messenger:
http://zantiago.com/untitled-1.jpg
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 22:02 #7
Godt nok - det er nok et intelligent AP du har. Med den stationære sat til,
hvilket IP-nummer får den? Det er et modem du har - ikke en router?
Har du mere end et eksternt IP (evt dynamisk). Hvilken IP er der på den
bærbare? Hvorfor spørger jeg om så meget?
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 22:03 #8
Tror at orange evt betyder at det er 10mbit og ikke 100mbit
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 22:03 #9
hvordan finder jeg IP'en på den bærbare?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 22:04 #10
OS?  Prøv i en dosprompt at skrive  ipconfig
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 22:06 #11
Bærbar:
IP adress: 169.254.93.87
Subnet mask: 255.255.0.0

Jeg har et adsl modem og en switch.. Ik en router
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 22:11 #12
Og antal IP-adresser, og IP på den stationære?

169.... betyder at din bærbare ikke har fået en IP-adresse fra en DHCP-server.
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 22:14 #13
IP Stationære:130.228.139.112
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 22:16 #14
tele2 - een IP???
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 22:17 #15
dynamisk ip
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 22:19 #16
een eller flere.
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 22:21 #17
Jeg har 2 variable IP-adresser + en switch :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 22:24 #18
Ok, så hvis du har 2 skulle det kunne lade sig gøre.

Kan du se at hvis du fra starten havde oplyst os om alt dette, kunne vi
måske hurtigere nå frem til hvad problemer måske er. (det er svaret på
"Hvorfor spørger jeg om så meget?"

Men, men, hvad svaret så er .... det er et godt spørgsmål.

Dit AP - hvad er det, og hvad kan det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 22:25 #19
(og jeg kan godt se at det med lamperne havde du skrevet!)
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 22:33 #20
3Com Access Point - Hvad det kan - Øhhhh??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 22:37 #21
Godt spørgsmål - jeg kender det ikke. Skal vi ikke lade den stå
her til der kommer en rigtig ekspert forbi. Nu skulle der være
godt med oplysninger til at gå i gang med.
Avatar billede kenp Novice
27. november 2003 - 09:56 #22
for at du kan gøre det du vil der har du 2 muligheder! enten sørge for at have 3 ip-adresser også sætte dit accesspoint il at hente ip-dynamisk.

Eller "nøjes" med at taste en gateway ind i dit AP og så lade den beholde den, den ip-adresse den har. (så burde det være nok med de 2 ip-adresser du har)
Avatar billede arvin Nybegynder
27. november 2003 - 15:07 #23
Grunden til at jeg købte Swicht'en var at jeg ikke skulle købe flere IP adresser. Er bange for at mit Accespoint er låst af en administratorkode som jeg ikke kender. Kan det ikke reset'es tilbage igen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2003 - 15:12 #24
En switch giver dig ikke flere ip-adresser - der gør en router (altså mulighed
for vilkårligt mange interne ip-adresser)
Avatar billede kenp Novice
28. november 2003 - 16:52 #25
dit accesspoitn kan godt resettes! men det står i maunalen hvordan du gør det?
Avatar billede arvin Nybegynder
25. december 2003 - 18:47 #26
Lukker spørgsmålet her.. Tror problemet ligger ved Tele2 ADSL, da det virker alle andre steder.. Jeg vil lige tjekke op på at jeg har 2 IP-adresser..