Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
26. november 2003 - 19:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ADSL Installation.

Jeg har Oprettet et ADSL abbon. hos Cybercity det var en af de pakker hvor man selv skal installere m. router/skillefilter. Efter jeg så havde sat det hele op igår kunne min router ikke oprette ADSL forbindelse den står og blinker (den prøver at inistalisere forbindelse) men det lykkedes aldrig og CC har fejlmedlt linie 3 gange siden i går da den skulle virke d. 25/11 mellem 08-16 kl.
Og er nu nået frem til at sende en tekniker fra TDC ud på fredag.. Men dvs. det er mine kabler som er galt ude fra mit telefonstik på huset og jeg har selv prøvet at trække kabler ind direkte fra stikket m. rå kobber ledning i og det hjalp lige lidt ? det ser lidt mærkeligt ud.. er der andre som har været ude for noget ligende og som evt. har en løsning ?

jeg vil jo mene det er forbindelsen fra Stikdåsen(TLF) og ind til skillefilter ?

- Jesper
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 19:41 #1
Jeg havde egentlig samme problem i sin tid. Det viste sig at telefonselskabet
have lavet en "omvej" på ledningerne fra stikket i min væg til centralen,
så afstanden blev for stor. Det havde de 2 teknikere i de to store biler meget
fornøjelse af at finde ud af en dag i foråret 2001. De fik så forbundet
ledningene lidt bedre, og så var der hul igennem.
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
26. november 2003 - 19:48 #2
okay.. lyder som en større operation.. Tror også der er noget galt med ledningerne mod centralen for jeg har prøvet Alt fra stik og ind til router.. det hjælper ligelidt..  bare træls hvis de så sender en regning på en sådan installation som du har haft.. Cybercity og TDC lyder ikke til at kommunikere særlig godt sammen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2003 - 19:52 #3
Jeg fik skam ingen regning for den operation. Men en hyggelig eftermiddag
med de flinke fra teleselskabet og fra adslselskabet, som strengt taget
var konkurrenter!
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
26. november 2003 - 19:56 #4
okay.. det var da lidt opmuntrende .. det er helt vildt trælst når det ikke virker.. og man har ventet 6 uger på at få det.. så sidder stadig på 56K modem Zzzz
Avatar billede dana Nybegynder
26. november 2003 - 20:16 #5
Der følger gerne support med fra Cybercity. Det betyder at det er TDC der rykker ud og der skulle ikke gerne komme en regning. Min DSL "faldt" ud af skabet nede på hjørnet, så det virkede først da det blev lavet. Så virkede det til gengæld også! (efter at CC havde sendt diverse nye routers til mig, selvom jeg fortalte dem, at det ikke var et problem hos mig) Held og lykke!
Avatar billede haverslev Novice
27. november 2003 - 13:04 #6
Har du configureret routeren ?, ellers er der jo ikke forbindelse til nettet.
Du har modtaget et brev fra cypercity, med nedstående oplysninger
Du skal sætte routeren op via IE, tast 10.0.0.1:xxxx - kan ikke huske det korrekte nr. men det står i dine papirer.
Gå i setup og vælg din opkaldsprofil 1 eller 2 (står i dit brev)
Indtast dit brugernummer ( står i dit brev)
Indtast din adgangskode  (står i dit brev)
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
22. marts 2004 - 15:23 #7
langt om længe kom jeg på nettet, ...det viste sig at der var for stor afstand fra min bopæl til nærmeste central, .. for at linien kunne køre 2mbit, .. så de droslede den langsomt ned indtil der kom siganel igennem.. og det er der nu, på en 256/128 Zzzz... såh