Avatar billede leumas Nybegynder
26. november 2003 - 11:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

opstart ventetid - find computer

Jeg har læst lidt rundt herinde men ikke fundet lige mit problem.

Mit XP-pro booter rimelig hurtigt ( 24 sek. ifg. bootvis.) Men så står computeren og venter før den finder "my computer" med alle drev, net, mail m.m.

Jeg har sat opstarts-tiden ned til 1 sek. under "Startup and Recovery"

Min PC:
1,41 Ghz AMD
512 MB RAM

VHSam
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. november 2003 - 11:49 #1
Hvad er dit problem?

Bootvis er kun til udviklere...og som slutbruger faar du ikke noget i af bootvis.
Du kan ioevrigt bruge msconfig til at slaa dine opstartsprogrammer fra.
Avatar billede arlet Juniormester
26. november 2003 - 11:49 #2
Hvor meget har du i startup??

Se i msconfig
Avatar billede leumas Nybegynder
26. november 2003 - 12:03 #3
Jeg har slået meget fra i msconfig, måske for meget?

Mit problem; XP starter op, skrivebord vises, men jeg kan ikke åbne "my computer" "explore", "Outlook", men godt andre programmer, f.eks. photoshop.
Avatar billede vistodk Nybegynder
26. november 2003 - 12:18 #4
lader til det er en service der er længe om at starte op.
Sørg for at kør windowsupdate funktionen.

Hvad kører evt. under opstarten?
se i regedit
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. november 2003 - 12:22 #5
Eventuelt check event loggen for fejl/warnings. Det kunne meget vel v;re en service.

visto> hvad der k'res under opstart i regdb vises ogs[ i msconfig.
Avatar billede arlet Juniormester
26. november 2003 - 12:24 #6
Her kan du se hvad det er du har i din jobliste : http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.php
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. november 2003 - 12:25 #7
Eksterne progs vil sj;ldent f[ maskinen til at h;nge, det er typisk services...
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 12:48 #8
http://answersthatwork.com/

Suveræn side til at finde udaf hvilken programmer du IKKE skal bruge på din pc!

Løste min langsomme opstarte massivt!!
Avatar billede leumas Nybegynder
26. november 2003 - 14:07 #9
Er der nogen som kan komme med et bud på hvilke servise?

Jeg køre udover en masse microsoft ting
Norton AntiVirus Auto Protect
NVIDIA Driver Helper Service
Sygate Personal Firewall.

Under startup er jeg i tvivl om
NvCpl (RUNDLL32.EXE)
nwiz (nwiz.exe /install)
realsched (Common Files\.\..\realsched.exe -osboot)
Avatar billede arlet Juniormester
26. november 2003 - 14:12 #10
De er ok alle sammen, dog behøver de 2 nederste ikke starte op i msconfig
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
26. november 2003 - 17:29 #11
Hvis du kører en masse MS services, udover dem der følger med XP som standard, kan du ha sat noget forkert op...og så skal den vente på timeout fordi den ikke kan finde en host, eller lignende...det er ganske sandsynligt.
Avatar billede leumas Nybegynder
04. juli 2004 - 10:33 #12
lukker spørgsmål