Avatar billede char76 Nybegynder
24. november 2003 - 23:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved oprettelse af Primary Key

Jeg bruger phpMyAdmin til at oprette en database, men får fejl når jeg udelukkende har tekstfelter i tabellen. Lader jeg den første kolonne være et tal er der ingen fejl:

-------------------------------
Error
SQL-query :

CREATE TABLE `testTable` (
`felt1` TEXT NOT NULL ,
`felt2` TEXT NOT NULL ,
`felt3` TEXT NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `felt1` )
)

MySQL said:

#1170 - BLOB column 'felt1' used in key specification without a key length
----------------------------------

Kan nogen hjælpe så jeg kan få et tekstfelt til at være primær nøgle. Jeg ved det kan lade sig gøre.
Avatar billede detox Nybegynder
24. november 2003 - 23:10 #1
Du kan måske bruge et VARCHAR felt, hvis du kan nøjes med 255 karakterer.
Avatar billede char76 Nybegynder
24. november 2003 - 23:17 #2
Tak detox - det virkede og jeg kan sagtens nøjes med 255 tegn.
Avatar billede char76 Nybegynder
24. november 2003 - 23:18 #3
detox -> Hvordan giver jeg dig dine fortjente points?
Avatar billede detox Nybegynder
24. november 2003 - 23:19 #4
Velbekommen. Du får lige et svar.