Avatar billede tor_f Nybegynder
24. november 2003 - 14:37 Der er 11 kommentarer

hvor meget strøm bruger en ipod?

Hej

Er der nogen der ved hvor meget strøm en ipod bruger hvis man har den stående i sin dock, det er mere strømforbruget når den står forbundet med stikkontakten jeg gerne vil vide.

Min kæreste siger til mig at hun ikke vil have at den står og bruger strøm, men hvor meget kan det dreje sig om? det kan da umuligt være mere end et fjernsyn eller vores gamle køleskab ;)

Så spørgsmålet er: Hvor meget strøm bruger en ipod når den er ladet op, men stadig er sat i strømstikket?
Avatar billede sukos Juniormester
24. november 2003 - 14:38 #1
Du har vel en omformer som sidder mellem dock'en og stikkontakten?
Prøv at kikke på den.
Avatar billede tor_f Nybegynder
24. november 2003 - 14:45 #2
Der står noget med 12 V, men så meget bruger den jo kun når den lader op... Når den så er ladet op, så har jeg fået fortalt at den stadig bruger lidt strøm, hvor meget er det?
Avatar billede zhark Nybegynder
24. november 2003 - 14:52 #3
spm er nok om den overhovedet har godt af at være tilsluttet konstant, hvis ikke den bruges! Men du er helt nede i et de mega små tal.
Avatar billede oversjanten Nybegynder
24. november 2003 - 15:06 #4
ved en spænding på 230 V har den et stømforbrug på 0.4 A, hvilket giver et effekt forbrug på 92W

http://www.apple.com/ipod/specs.html
Avatar billede zhark Nybegynder
24. november 2003 - 15:19 #5
De tal oversjanten skriver er da i hvert fald ikke i stand by, hvor den bare er tilsluttet, vil det dreje sig om få W
Avatar billede zhark Nybegynder
24. november 2003 - 15:21 #6
en 12v med et forbrug på 92W, der er noget galt :)
Avatar billede zhark Nybegynder
24. november 2003 - 15:33 #7
Som sukos skriver, så læs på omformeren, jeg vil mene der drejer sig om absolut max 10w... når den lader op! og den slår selv fra hvis ikke der er ikke er forbrug, så glem det din kæreste siger.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. november 2003 - 15:50 #8
jeg har en Ipod 20Gb med dock.. jeg har også sådanne et watt meter (dem fra el-selskabet)

jeg har sat min Ipod til watt meteret, men underligt nok stå den på 0 (nul)
jeg tænkte så at den måske er desfekt (watt meteret), men hvis jeg sætter min video, tlf eller andet til viser den med det samme watt..

og den står og lader eller afspiller musik, og watt metret stå på 0 (nul)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. november 2003 - 15:59 #9
i kan selv se her:
http://krogh-hansen.dk/eksperten/ipod_watt.jpg

jeg så dog at der stod 5w i ca 2sec da jeg satte den til nu her
Avatar billede oversjanten Nybegynder
24. november 2003 - 17:55 #10
Jeg giver jer ret i at Ipod i sig selv ikke forbruger så meget, men da er en transformer tilsluttet, vil denne konstant trække på el-nettet, hvilket giver udslag i form af varme, i kan jo prøve at føle på jeres adaptor til printer eller andet isenkram, der er tilsluttet el-nettet.
Avatar billede rge Nybegynder
07. december 2004 - 17:59 #11