Avatar billede kotelet Nybegynder
24. november 2003 - 13:18 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Langsom computer

Min familie har for nyligt investeret i en brandny computer fra Dell, men den er enormt langsom??? Den har ellers 2,66 GhZ?

Jeg har fundet ud af at systemet (Windows XP) kører meget hurtigere når jeg blot deaktiverer Norton Antivirus.

Er det et spørgsmål om RAM eller er det processor-hastigheden der er problemet?

Hvis vi køber 256MB RAM mere vil det så gå betydeligt hurtigere?

På forhånd tak

/Andreas
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
24. november 2003 - 13:28 #1
Prøv at trykke CRTL+SHIFT+ESC og se hvad det er, der bruger cpu kraften.
Eller er det harddisken, der kører hele tiden? Blinker HD lampen hele tiden?
Avatar billede ird Praktikant
24. november 2003 - 13:36 #2
Norton sløver en pc en del!
Avatar billede kotelet Nybegynder
24. november 2003 - 14:01 #4
HD lampen står ikke hele tiden og blinker, alle programmer kører genrelt bare langsomt. Lang ventetid mellem forskellige handlinger.

Jeg er ret overbevist om at der ikke er tale om Adware eller lign.

Hvad jeg har brug for at vide, er f.eks. om 256 MB RAM er nok til at køre XP og Norton i normalt hurtig hastighed. Hvis det kan løse problemet at købe 256 MB RAM mere så gør vi det gerne, men det er rart at vide om det kunne være noget andet.
Avatar billede ird Praktikant
24. november 2003 - 14:09 #5
256 er lige i underkanten for det skal køre optimalt så ja invistere i flere RAM
Avatar billede ird Praktikant
24. november 2003 - 14:09 #6
Jeg ville nok lige teste med de programmer jeg har smidt link til , men køb flere RAM for du har alt for lidt i forhold til den pc du har
Avatar billede arlet Juniormester
24. november 2003 - 17:17 #7
256 er ligeligt til at køre xp..
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314865

Microsoft anbefaler 128, kan nøjes med 56(men så er den nok også meget sløv)
Så hvis din computer er fri for snavs og du har defragmenteret en gang i mellem, så skulle du sagtent kunne "nøjes" med 256.

Jeg ville også lige for en sikkerhedsskyld køre et par scan med scannere for spyware og virus, så du er helt sikker at det ikke er det der hæmmer din computer i at yde, hvad den han.
Avatar billede mth_gersen Nybegynder
24. november 2003 - 22:06 #8
Jeg har hørt at man virkelig skulle kunne mærke forskel med springet fra 256 til 512 mb ram, men endnu mere ram får man ikke det store ud af.
Avatar billede arlet Juniormester
24. november 2003 - 22:08 #9
Klart, der er forskel. Men det er ikke derfor hans maskine er sløv...
Avatar billede kotelet Nybegynder
25. november 2003 - 13:54 #10
Det er mærkelige er jo som sagt at computeren er SPLINTERNY! Der har ikke været downloaded nogen form for programmer eller musik til den. Det var sløv fra første øjeblik vi tændte den.

Men som sagt, hvis f.eks. man slår Norton fra, så er den hurtig nok. Jeg har også prøvet at genisntallere norton, men det hjælper ikke på at det hele er langsomt.
Avatar billede ird Praktikant
25. november 2003 - 15:12 #11
Ja 256 er nok Arlet, men komme ikke til at køre optimalt tro mig!

Prøv en gratis antivirus program som AVG

norton kan godt sløv din pc en del...Havde du alle updates til windows?
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 12:25 #12
fik du løst det
Avatar billede kotelet Nybegynder
26. november 2003 - 21:35 #13
Jarhj, jeg skal liiige prøve at købe 256 MB RAM først.
Avatar billede ird Praktikant
28. november 2003 - 18:19 #14
Håber du fik det lavet :)
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 15:01 #15
Mon ikke du fik tid til at lukke denne tråd eller smide lidt feedback til os!!
Avatar billede kotelet Nybegynder
10. oktober 2004 - 14:45 #16
Sorry venner, jeg lukker: Ja.... tror generelt bare det er et spørgsmål om de ram der skal installeres. Nu er min lillebror til gengæld "kommet til" at slette word... så den står på mere arbejde. SUK!