Avatar billede peterlang Nybegynder
24. november 2003 - 00:51 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Åben kasseskuffe

Jeg har købt en Epson TM-T90P bonprinter og en kasseskuffe.
Kasseskuffen er forbundet til printer via. et stik der ligner et nætværkskabel.
Printer virker fint...
Men hvordan åbner man kasseskuffen?

Peter Lang
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
24. november 2003 - 06:36 #1
Forkert kategori makker..
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2003 - 09:49 #2
...using VB

heavybreezer why?
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2003 - 09:51 #3
peterlang I could imagine that it is a seriel cable, so your going to have to send data to the com port. If you have baught this printer then isnt there a user manual included?
Avatar billede peterlang Nybegynder
24. november 2003 - 10:31 #4
Jeg arbejder i VB.
Jeg har fundet ud af kablet hedder "RJ11"
Jeg har købt printer i udlandet og jeg fik ingen manuel eller instalations CD med, jeg har fundet en manuel på nettet, men der står intet om at åbne en kasseskuffe.

Peter Lang
Avatar billede driis Nybegynder
24. november 2003 - 11:44 #5
Hvordan er printeren tilsluttet computeren ?

Som terry siger er det 99% sikkert en kommando, der skal sendes til printeren, og den kommando skal stå i printeren eller kasseskuffens dokumentation.

Du kan evt. poste et link til den manual, du har fundet.
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2003 - 12:14 #6
An RJ11 is used normally with telephones.

Peterlang were to told that the "kasseskuffe" should work with the printer? Does this also have a number?
Avatar billede peterlang Nybegynder
24. november 2003 - 13:38 #7
Printer og kasseskuffe(8046P) er købt samme sted og skulle virke sammen.
Printer er tilsluttet til computer med et normalt printer kabel (parallelport).

Peterlang
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2003 - 14:07 #8
Then I would think it is possible to send a printer control sequence to the printer which automatically opens the draw. I am quite sure it should be described in the manual.
Avatar billede driis Nybegynder
24. november 2003 - 14:55 #9
peterlang >> Jeg tror ikke vi kommer videre uden manualen til printeren. Kan du poste et link til den ?
Avatar billede peterlang Nybegynder
24. november 2003 - 16:18 #10
Avatar billede driis Nybegynder
24. november 2003 - 16:37 #11
Dit første link. Kig i kapitel 9.
Brug den specielle printer font "control" og send det tilsvarende bogstav, som du finder i tabellen 9.1. Hvis vi går ud fra at din kasseskuffe er tilsluttet som "Drawer 1", skal du sende et af bogstaverne A - E til printeren (altså blot ét tegn). Så åbnes skuffen.

Hvilket af bogstaverne A - E du skal bruge afhænger af, hvor stor en pulsbredde, der er nødvendig for at åbne din skuffe. Prøv først med A (= 50 ms puls) og prøv dig frem opefter til den åbner (hvis ikke du kender den nødvendige pulsbredde).
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2003 - 16:39 #12
According to the first document there should be two sample programs, on eof them is for VB!

These should give you an idea as to how to send a code to the printer. There should also be an example as to HOW toopen the cash draw. So I suggest you read the document under section 10 (Sample Programs)
Avatar billede peterlang Nybegynder
24. november 2003 - 18:02 #13
Yep... Så virket det jeg.

Jeg gjorde som Driis sage valgte "Control" som font og printer et "A" hvorefter kasseskuffen åbnet.

Mange mange tak for hjælpen, jeg haved næsten opgivet.

Peter Lang
Avatar billede driis Nybegynder
24. november 2003 - 18:15 #14
Vi er glade for at kunne hjælpe. Husk at afslutte spørgsmålet ved at acceptere et svar, ellers tæller spørgsmålet her med i statistikken over uafsluttede spørgsmål.
Avatar billede peterlang Nybegynder
24. november 2003 - 18:27 #15
Undskyld.. jeg må haved trykket forkert.

80 til driis, 20 til terry.
Jeg afslutter nu.

Peter Lang
Avatar billede assi_hellani Nybegynder
18. september 2012 - 11:18 #16
Hej driis Jeg har også samme problem, jeg har en bon printer og har en kasse skuffe printer er oki. men kasse kan ikke åbnes.

printer hedder TGP A794-2905 . og har en udgang med RJ11 og kasse har ingang rj11.

håber du kan hjælpe mig.