Avatar billede compac Seniormester
21. november 2003 - 13:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gøre alle mapper synlige i XP

Jeg har oprettet netværk mellem min win98 og XP. Computerne kan se hinanden - men fra win98 til XP kan jeg kun se de mapper der ligger under biblioteket Sharedocs.
Jeg har tilladt deling af hvert drev:
Højreklik - Deling og sikkerhed - Del denne mappe

Jeg har fjernet markeringen af "Brug enkel fildeling" under Mappeindstillinger.

Hvordan får jeg win98-maskinen til at kunne se alle XP-drev og -filer?
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2003 - 13:36 #1
kan du tilgå den via \\ip\drev
Avatar billede compac Seniormester
21. november 2003 - 13:46 #2
Når jeg tilgår den med \\XP\c$ kommer der en box med et felt hvor den skal have en adgangskode. Ingen af maskinerne er sat op til at skulle have adgangskode??  Hvordan kommer jeg uden om den box?
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2003 - 13:49 #3
hvem sagde c$?

du har vel ikke delt under det navn
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2003 - 13:49 #4
$ betyder netop at det er et skjult shar
Avatar billede compac Seniormester
21. november 2003 - 13:53 #5
Jeg har blot afkrydset "Del denne mappe" og under Sharenavn skriver den selv C$.
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2003 - 13:56 #6
så fjern $
Avatar billede compac Seniormester
21. november 2003 - 13:59 #7
Det kan man ikke - det er ikke muligt at skrive i feltet (der er tale om en combobox)
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2003 - 14:06 #8
så opret et nyt share
Avatar billede compac Seniormester
21. november 2003 - 14:16 #9
--- Tak
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2003 - 14:18 #10
velbekom
Avatar billede doncollina Nybegynder
23. november 2003 - 13:17 #11
Har også selv haft de samme problemer, men det har været mellem win95 og Winnt... Løsningen var at jeg på begge computere skulle være logget ind med samme brugernavn, f.eks. administrator... På den måde ville den umiddelbart lade mig se alt på begge putere.....