Avatar billede tophat Nybegynder
17. november 2003 - 20:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

netværkskort/station

hej
Jeg skal forbinde tre pc'ere trådløst.
hvad skal jeg vælge??

Skal det være accesspoint eller trådløse netværkskort,
eller noget helt andet. det må gerne være i den billige ende. Og lige til sidst,hvad er forskellen på accesspoint
og trådløst netkort
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2003 - 20:51 #1
Accespoint skal bruges sammen med trådløse netkort eller usb`er
Trådløs kan max køre 54Mbit hvorimod alm. netkort kører 100Mbit
Det billigste er alm. netkort og patch kabler, men er også mere besværligt og knap så nemt at skulle trække kabler, til evt. flere rum.
Pris pr. alm. kort ca, 200 kr samt kabler fra 100 kr afhængigt af længde.
Trådløs accespoint koster ca. 500 kr. og opefter, samt f.eks usb kort 300 kr. og opefter
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. november 2003 - 20:52 #2
Det skal være begge.
For at bruge et accesspoint skal maskinen have et trådløst netværkskort. Deri ligger forskellen :)
Avatar billede tophat Nybegynder
17. november 2003 - 20:56 #3
i må dele pointene, og hvordan gør jeg det ??
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2003 - 20:58 #4
Har du fået svar nok da?? eller er der noget du vil have uddybet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. november 2003 - 20:59 #5
hvis nu haverslev laver et svar er det ok. Skal ikke have point da jeg syntes hans forklaring var bedre.
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2003 - 21:00 #6
øhh, nu har du afvist mit svar.  Hvis du mener John og jeg skal have points, ja så skal John lige smide et svar og du giver points ved at acceptere, hver vor svar. OK
Avatar billede tophat Nybegynder
17. november 2003 - 21:00 #7
ok point til haverslev. indsæt et svar
Avatar billede tophat Nybegynder
17. november 2003 - 21:01 #8
takker og bukker
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2003 - 21:02 #9
NP m8