Avatar billede bjavle Nybegynder
17. november 2003 - 17:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lav adresselinie om?

er det muligt at lave dette: http://www.???.dk/21.php om til at den bare viser http://www.???.dk ? (i adresselinien?)

mvh bjavle
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
17. november 2003 - 17:25 #1
lav din 21.php om så den indeholder en frame på 100% og en frame på 0% så skifter adresselinien vist nok ik.
Avatar billede bjavle Nybegynder
17. november 2003 - 17:26 #2
problemet er at man kommer fra en helt anden internet side... :-(
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
17. november 2003 - 17:27 #3
I de fleste tilfælde skal du bare kalde din php-fil for "index.php".
Men det kommer selvfølgelig an på, hvad din server er sat op til at modtage.
Avatar billede bjavle Nybegynder
17. november 2003 - 17:30 #4
ja men den skal linke til en speciel fil, men folk må ikke kunne se hvad det er for en fil!?
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. november 2003 - 17:36 #5
kik i din browser menu  view (vis)  under  page info (side information).
brugeren kan ALTID finde ud af hvad filerne hedder.

hvis du ikke vil have det, så lad være med at lægge dem ud på internettet.

mvh JakobA
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
17. november 2003 - 20:45 #6
Du kan (hvis du bruger apache) lave mod_rewrite og derved gemme hvad dine filer hedder.

F.eks. kan du lave sådan at www.???.dk/21 linker til filen 21.php

Men du bliver nød til at have en indikator (/21) for at vælge hvilken fil du skal vise til brugere. Hvis der altså er behov for flere forskellige filer du skal levere. F.eks. 22.php, 23.php etc. Hvor de så henholds vil ville være linket til via www.???.dk/22 og www.???.dk/23
Avatar billede avminarm Juniormester
17. november 2003 - 22:54 #7
www.mbn.dk findes lidt om mod_rewrite
Avatar billede bjavle Nybegynder
25. november 2003 - 09:27 #8
har opgivet