Avatar billede madsuggerby Nybegynder
17. november 2003 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette en MDE-database i Access 2000

Hej

Jeg har udviklet et "program" i Access 97, som jeg efterfølgende har konverteret til Access 2000. Nu vil jeg så gerne gemme den som en mde-database, så brugerne ikke kan rette i koden bag de formularer jeg har oprettet.
Men Access 2000 skriver at "MS Access kunne ikke gemme som en MDE-database" - ikke noget hint om hvorfor ! Men jeg har lokaliseret problemet til at skyldes formularene (eller koden bag), for hvis jeg importerer bare én af dem (ligegyldigt hvilken) i en "frisk" database kan jeg ikke længere gemme som mde !
Kan nogen hjælpe mig ?? Kunne det tænkes, at der findes noget kode fra Access 97, som ikke kan håndteres rigtigt ?!?

Mvh. Mads.
Avatar billede jimse Nybegynder
17. november 2003 - 12:55 #1
Det kan være fordi du i 97 har henvisninger til formularer(som i 97 bliver oversat til forms). Da 2000 er "dansk" forstår den formular og har problemer med "forms".
Avatar billede madsuggerby Nybegynder
17. november 2003 - 15:29 #2
Ved ikke helt om jeg forstår dit svar .. men hvis jeg gør, ville det vel også være et problem i mdb-filen !? Det er det ikke - programmet fungerer, jeg kan bare ikke gemme den som en mde-fil !
Avatar billede terry Ekspert
17. november 2003 - 18:05 #3
Try compiling the database before you make the MDE. If there are errors in the code you will get an indication as to where. You will need to correct any errors before you are allowed to make an MDE!
Avatar billede fynbohans Nybegynder
17. november 2003 - 18:12 #4
Der findes et dokument hos Microsoft, som du muligvis kan bruge til at løse dit
problem. Handler om konvertering fra Access97 til Access2000 og hedder
conv2000.doc (ligger der som conv2000.exe).
Det kan f.eks. være nye reserverede ord i VBA, som bliver brugt som variabelnavne.
Avatar billede madsuggerby Nybegynder
22. september 2005 - 11:09 #5
Det er simpelthen ikke muligt !