Avatar billede artiphex Nybegynder
16. november 2003 - 02:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hosting Firma

Hej Eksperter.

Jeg tænker på at opstarte et hosting firma. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det kræver at opstarte sådan noget. Forklar venligst alt i ved omkring dette. Tak
Avatar billede darkwing Nybegynder
16. november 2003 - 02:37 #1
Du skal have en masse servere hvis du da ikke allerede har dette.
Du skal have en kanon sikkerhed mht. firewall og sådan.
Kundesupport selvfølgelig da de fleste kunder er ret dumme.
Backup system.
Aftale med Dix eller teledanmark om forbindelse til hosting.
Skal mindst have 1x100Mbit forbindelse efter min mening.
Det kræver optisk fiber kabler så du skal nok have fat i Dix.
Avatar billede darkwing Nybegynder
16. november 2003 - 02:40 #2
Avatar billede darkwing Nybegynder
16. november 2003 - 02:44 #3
glemte at sige (hvis du ikke allerede ved det) at dix står for Danmarks internet.
Avatar billede darkwing Nybegynder
16. november 2003 - 02:44 #4
connection at the DIX with 10 or 100 Mbit/s ethernet has a yearly fee of DKK 21.700.
A connection at the DIX with 1000 Mbit/s Ethernet costs a yearly fee of DKK 33.000.
Avatar billede b.b Nybegynder
16. november 2003 - 02:57 #5
min menig er så, at har du ikke nok viden omkring hvad der skal til, så har du heller ikke nok viden til at drive et.....

Der er efterhånden så mange smarte små udbydere som lige tror de kan smække en server op, og så eller så gå igang uden at tænke på ting som stabillitet, support og ikke mindst sikkerhed...det er trods alt personlige oplysninger og ting som folk har hos dem..

Tænker du på at blive en _rigtig_ seriøs player, så undskyld mit indlæg, men ellers, så hold nallerne væk...
Avatar billede yian69 Nybegynder
16. november 2003 - 03:17 #6
Jeg vil give b.b ret  Jeg har selv haft foretning, i et andet erhverv godt nok, men princippet er det samme, det kst. for meget hvis man ikke ved nok om tingene. Planlægning og forberedelse må gerne tage 1 til 2 år.
Der findes IVÆRKSÆTTEREKSPERTER, hvis man må kalde dem sådanne, som har nogle rigtige gode argumenter og løsninger, der kan velede en på rette vej. Jeg har ikke selv, desværre, benyttet en sådanne, men har venner som, har og,- hvor har de dog været mange øretæver foruden.
Det skal være her og nu, jeg ved det godt, men tænk 2 gange, hver gang du tænker 1 gang!
Avatar billede yian69 Nybegynder
16. november 2003 - 03:23 #7
Haft=har
Avatar billede agermose Nybegynder
16. november 2003 - 03:58 #8
en mulighed var måske at starte som reseller - holder udgangsomkostningerne nede og du kan finde ud af hvor svært det er at komme igang, uden at det koster dig en formue. Ser det ud til at køre, så kan du tage skridtet fuldt ud senere.

mere info info@topix.dk
Avatar billede artiphex Nybegynder
16. november 2003 - 06:45 #9
Tak darkwing.
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. november 2003 - 10:55 #10
Hvis du ikke vælger reseller løsningen så kræver det alt efter hvad du ønkser at tilbyde.

Server(e)
MS licens (ASP) eller SUN ASP
Linux/Unix
Firewall
Backup alt efter om du tilbyder det, dette er en ret dyr løsning.

Det er en god ide at få sat www, mail, mysql og evt 2 nameservere op. Disse ting kan ligge på samme server fra start dog ikke både primær / sekdundær nameserver, hvis reglerne skal overholdes.

En god ide at være registrator hos DKH samt et sted til udenlanske domains

Du skal havde noget linie.. Det er for mig at se helt hen i vejret når darkwing siger min en 1000Mbit og tror seriøst ikke manden ved noget om det.

Hvis du ikke kender nok til alt omkring dette så er konsulentydelser nok en god ide, da det er ret ufedt hvis din server dør og du ikke kan få den op før næste morgen pga. du ikke kender til det :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. november 2003 - 10:57 #11
Okey.. darkwing sagde min 100Mbit.. Det gør det lidt bedre ikke meget :) For hvad skal man med en 155Mbit linie hvis ens netværk ikke kan håndtere mere end 100Mbit pga. udstyret ikke har 1Gbit indgang...
Avatar billede darkwing Nybegynder
16. november 2003 - 15:41 #12
tak for point :)
Avatar billede hostmoster Nybegynder
17. november 2003 - 08:26 #13
Start med at blive hostet. Dvs. at du ikke har din egen:

- Linie (25.000 pr. måned for 10-15 mbit + plus en oprettelse på 25-50.000)
- Firewall (7000,- / en server der kører som firewall)
- Router (4000,-)
- Switch (4000,-)
- Nødstrøm (5000,-)
- DK-hostmaster registring (25.000,-)
osv...

Sådan er der mange der er startet. Du lejer/køber en server som står hos en udbyder og derfor spare du ovenstående. Du skal selv finde ud af at dele serveren op i webhoteller og så sælge dem.

Det kunne være hos:

www.webpartner.dk
www.serverhosting.dk
www.web-sale.dk
www.webhosting.dk
og der er mange flere, men ovenstående er i forskellige prisklasser med webpartner.dk som den dyreste og serverhosting.dk som en af de billigste.

*ovenstående priser er kun et skud fra hoften
Avatar billede coolstar Nybegynder
17. november 2003 - 13:31 #14
Nu ejer jeg selv hosting firma, men helt ærligt, hvad er det fede i at starte noget som der findes 1000 slags af i forvejen.

hvorfor ikke samle gutterne over en flaske rødvin eller noget sprut og udveksle gode ideer og hygge, lige pludselig kommer I på en sjov og fed ide, det baner vejen til success hos nogen :)

Er bare så træt af folk som ikke kan fornye sig og skabe noget nyt :)