Avatar billede annihilator Nybegynder
13. november 2003 - 01:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XY-koordinater + navne

Jeg har en kolonne med 10 kundenavne, samt en kolonne med X-værdier og en kolonne med Y-værdier.
Dvs. at hver af de 10 kunder har en XY-værdi tilknyttet sig.

Hvordan får jeg lavet et koordinatsystem (diagram), som har hver kunde repræsenteret med en farvet firkant (etiket?) ved siden af diagrammet, samt hvert XY-koordinat plottet ind i koordinatsystemet som et punkt (med samme farve som kundens etiket)?

Jeg kan godt få plottet XY-værdierne ind, men jeg kan ikke få kundenavnene til at figurere på samme diagram.

Det jeg skal bruge det til er at kunne se at kunde "Knudsens Papnæsefabrik A/S" er placeret et bestemt sted i koordinatsystemet.

Langt spørgsmål/forklaring.
Nogen bud?
Avatar billede oyejo Nybegynder
13. november 2003 - 07:34 #1
Hva hvis du plasserer alle Y-verdier i kolonne A.
Hvis noen kunder har samme Y-verdi, skrives denne kun en gang.
(ex. første Y verdi i celle A5)
Kundenavn kan stå i Celle B5:K5
x-verdiene settes inn i kryssningspunktet kolonnenummer til kunde og radnr. til Y-verdi.
Merk hele området med kundenavn, X og Y-verdier.
Velg diagram- punktdiagram
( Håper det heter det samme på dansk, symbolet er prikker ... :-)
Avatar billede annihilator Nybegynder
13. november 2003 - 08:20 #2
oyejo> Det går desværre ikke. Men ellers tak for buddet!

Andre bud?
Avatar billede bak Seniormester
13. november 2003 - 08:52 #3
Prøv at tage et kig på denne gratis add-inn
http://www.appspro.com/utilities/Labeler.asp
Avatar billede annihilator Nybegynder
13. november 2003 - 23:52 #4
Så fandt jeg selv ud af det!

Lukket.
Avatar billede oyejo Nybegynder
14. november 2003 - 07:47 #5
->annihilator
Jeg kan også ha interesse av dette.
Kan du ikke legge inn løsningen slik jeg og andre kan lære av det?
Avatar billede annihilator Nybegynder
14. november 2003 - 22:59 #6
Jo da!

Jeg valgte en lidt besværlig vej:

Jeg oprettede 10 serier. Én med hvert kundenavn. Til hver serie knyttede jeg så en XY værdi. Dette gav så automatisk forskellige symboler med forskellige farver.

Jeg havde bare håbet på en nemmere løsning. Tæmk nu hvis det havde været 100 kunder... Så havde jeg nok fået en museskade af alt det klikkeri..

Men ellers tak for hjælpen alle sammen. Dette forum er rigtig godt. Hvad gør man hvis man løber tør for point?
Jeg er ikke så erfaren på dette forum.