Avatar billede itognet Nybegynder
12. november 2003 - 23:52 Der er 5 kommentarer

Langsom form på hurtigere PC ?

Hej,

Jeg har en access 2000 database. Den kørte tidligere på en PIII-500 mhz pc.
Pc'en er nu blevet udskiftet med en 2000 mhz Celeron. mere ram, hurtigere disk.

Men efter udskiftningen tager den 10 sekunder at åbne en formular. (Hev den hjem på min egen PIII-1Ghz, samme problem her) - Men den langsomme PIII-500 Mhz PC er lyn hurtig.

Jeg har prøvet at eksportere indholdet af databasen til en ny - samme problem. (Hvordan er det lige man eksportere flere tabeller eller forespørgelser på een gang ?)

Har også prøvet at kompriere og reparerer databasen.

Hvorfor er den gamle sk*de computer hurtigere selv over netværket ? selv hurtigere en en PIII-1Ghz ?
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2003 - 08:23 #1
To IMPORT to a new database: Right click on the database window and choose Import. Or choose Menu File+Get External Data+Import.
Then locate the database you want to import from and then select the objctes you want to import.
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2003 - 08:28 #2
All I can think of concerning speed is that you have a slow network from your new PC(s)
Avatar billede itognet Nybegynder
13. november 2003 - 09:16 #3
Glemte at nævne at databasen er langsom lokalt på 2000Mhz maskinen. Og hurtig over netværket på 500 Mhz maskinen.

Jeg har læst på nettet, at der kan være tale om at databasen evt. gemmer gamle printer oplysninger og at den på en ny maskine kan finde på at lede efter en printer der ikke eksisterer mere f.x. \\localpc\myprinter
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2003 - 18:46 #4
Try importing all objects from the dB into a new dB with the method mentioned 08:23
Avatar billede jkrons Professor
14. november 2003 - 12:19 #5
Den kan også finde på at gemme netværksinformationer. Det er fx Word "verdensmester" i. Altså hvis du flytter noget fra nettet til en lokal maskine, vil den blive ved med at lede på nettet først, og først når den opdager at filer på serveren fx \\server\mindb ikke eksiterer mere, giver den sig til at åbne fra den lokale maskine.