Avatar billede ferdinand.k Mester
12. november 2003 - 23:33 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

vurdering af side!

jeg har lavet en lille primitiv side, der er nem at navigere rundt i, og kræver ikke meget for at kunne ses... Har i eventuelt nogle konstruktive kommentarer omkring ændringsforslag?! siden kan ses her: www.ferdinand.brygge.dk/bagger2/
Avatar billede bernie Nybegynder
12. november 2003 - 23:39 #1
meget bruger vendlig men ret kedeligt design
Avatar billede ferdinand.k Mester
12. november 2003 - 23:39 #2
ok, hvad kunne ændres?! - det var der de konstruktive kommentarer kommer ind.. ;-)
Avatar billede andland Nybegynder
12. november 2003 - 23:52 #3
Det kunne være godt hvis du kunne vælge nogle ikke så nær kontraste farve..og så lave kanterne lidt mere bløde og kurvede. Det ville se godt ud tror jeg. Men få nogle farve der måske er lige midlere. De boxe hvor dine links er..måske skulle du ændre farven på de boxe så de ikke ligner så meget den anden farve lige neden under.
Ellers synes jeg det er godt lavet mester :)
Avatar billede neander Nybegynder
13. november 2003 - 08:34 #4
Det er en utrolig brugervenlig site, - bortset fra at jeg får en prompt frem ang. QuickTime. Men ellers så må jeg i høj grad give andland ret i, at der godt kunne ændres lidt i farverne. Kig evt. på www.colormatch.dk og se om du kan bruge nogle kombinationer der fra.

Men dit layout er ellers rigtigt overskueligt, det kan jeg godt li (minder lidt om en af mine egne hjemmesider). Det er blot farverne du bør ændre lidt. Og på en 1280x1024 sidder det hele i toppen af siden, - du bør flytte det ned til midten.
Avatar billede exp Juniormester
13. november 2003 - 08:37 #5
Nu har jeg ikke quicktime installeret, og har ikke tænkt mig at installere det... håber ikke jeg mister noget ved ikke at have det...
Avatar billede hammerhead Nybegynder
13. november 2003 - 10:09 #6
Hej.

Jeg får også en promt ang. quicktime.

Da jeres quicktime "film" bare er billeder der skifter kunne i måske anvende et andet format som javascript eller flash.
Jeg tror (ikke noget jeg ved) at ovenstående formater er mere udbredt.
Avatar billede Trine Nybegynder
13. november 2003 - 11:38 #7
Jeg kan godt lide selve ideen med designet. Der er lidt Apple over det ;-) Jeg kunne godt savne noget mere grafik. Et logo f.eks? Noget som er symbol for hjemmesiden. Ensformede farver (sølvgrå + koksgrå) kan da godt være elegant. Men som de andre også siger ^ så kommer det i dit tilfælde nok desværre til at virke lidt kedeligt.

Altså et logo af en art, lidt kulør -og måske lidt kæleri for detaljerne. Man kan godt se, at det der er brugt mest tid på, at det er fanebladene øverst oppe, man må gerne kunne se (som bruger at siden) at der er kælet for HELE designet/siden.

Jeg vil give de andre ^ ret i, at det quicktime virker ret provokerende. Sådanne installationer (8 mb) for at kunne se en billede-fremvisning, kan måske godt få den reaktion, at folk ikke gider sitet. Siger man NEJ til installatioen, ser sitet ret ''flad'' ud. Så ja, brug noget javascript eller evt. flash til at lave det med, da det nok er mere sandsynligt, at de fleste brugere har installationer til at kunne se dette, da Flash jo nærmest er klasket op alle vejene på WWW :-D

Kæl lidt mere for detaljerne -overvej at skifte QuickT. ud med Javascript eller Flash, så tror jeg den er i ''hus''.

Hilsen Trine / Misskat
Avatar billede deurell Nybegynder
13. november 2003 - 17:08 #8
Det ville være fedt hvis dine faneblade spillede bedre sammen med indholdsdelen.... at de fx havde hver deres nuance og at indholdet også havde denne nuance. Derudover måtte der gerne være mere kontrast mellem farven på det aktive faneblad og de andre.
Jeg er enig i at der bør være en slags logo, symbol, banner der fortæller folk noget om siden.
Desuden vil jeg også anbefale flash frem for QT da QT film endda kan importeres i flash. Bedst ville det dog nok være med Javascript, selv om en fadeeffekt som der er nu på billederne vil være svær at gengive i mange browsere da man sandsynligvis skal bruge filter i sin css som ikke er understøttet særligt godt.