Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
12. november 2003 - 23:19 Der er 12 kommentarer og
7 løsninger

Design vurdering only

Jeg leder så efter spandevis af konstruktiv kritik til mit nye design og KUN designet da der ikke er indhold på min hjemmeside endnu.

Gå i dybden om hvad du synes der er fedt, grimt, unødvendigt og hvad der kan ændres. Du må også meget gerne give forslag til udbygning af designet. Og hvis du så er en ordenlig fedterøv så skriv lige til sidst at du synes det ser fedt ud. Og vote "Dejligt at se på." i min vote (som, jeg selv har lavet fra bunden af i php - mysql).

Og plz giv min hjemmeside en design-karakter på 13-skalaen. Det er mit pæneste design jeg har lavet hidtil, jeg ville selv give det 9(pil op) eller 10.

http://www.bo.bert.dk/test/

Kom med jeres meninger! 200 point til deling for gode forslag.
Avatar billede henriktha Nybegynder
12. november 2003 - 23:25 #1
Syns måske topbanneret er en smule for højt, det tager meget af skærmpladsen, virker lidt forvirrende....

Ellers er designet.... ikke for at fedte, men det er nu meget fedt, kan specielt godt lide dine boxe :-)
Avatar billede bernie Nybegynder
12. november 2003 - 23:29 #2
jeg syntes top banneren er for stor (høj) og at siden er lidt for smald men ellers syntes jeg det er en flot side

ps er irterne at man skal scroole i 1024*768
Avatar billede Jman Praktikant
12. november 2003 - 23:31 #3
Pænt, roligt design
Jeg er ked af at du ikke udnytter bredden bedre (kører 1024*768)
Rent fokusmæssigt, synes jeg du burde bytte rundt på "velkommen"-boksen og de to små bokse - det vil give en mere rolig og "rigtig" sammhæng.
Jeg synes det er synd, når du nu har designet og lavet grafik m.m. at du benytter et windowsikon (huset) i designet - det virker som et stykke arbejde, man ikke har gidet lave færdig, og derfor har taget den "nemme løsning".

Dit logo i toppen kan jeg godt lide - på nær at jeg synes du skal finde ud af hvorfor "bo.bert.dk" ikke harmonere med baggrunden.. Måske skal hele teksten have en hvid outline, måske skal det flytes op under de udtonede personer. I don't know, men lige nu virker det malplaceret - ellers har du helt klart en gor grundskitse at arbejde videre med.

Og ja, je har givet den topstemme i din afstemning og ja jeg synes at det ser fedt ud (så fremt du holder samme tone på de kommende underliggende sider)

slutteligt giver jeg dig et 9-tal for designet - det ville have været 10, hvis du havde fundet på en fed måde at præsentere din menu :)

That's enough of ass-kissing...
Avatar billede ohmish Nybegynder
12. november 2003 - 23:34 #4
flot side. lækkert at det er så smalt som det er. men toppen skulle enten rykkes lidt ned eller sæt en bredere ramme øverst.

Knapgrafikken er for tværet ud. de skal da være skarpere.
Lav noget mere luft i bunden.

karakter: 10
Avatar billede ohmish Nybegynder
12. november 2003 - 23:37 #5
knapgrafikken = overskrifterne
Avatar billede andland Nybegynder
12. november 2003 - 23:37 #6
Synes det er et godt design. Top Banneren fylder lige lidt for meget, det kunne De godt sænke en smule. Jeg synes at farvende du har valgt passer kanont sammen.
Jeg ved om det er meningen, men jeg ken ikke trykke på Dine links oppe I toppen. Ville være kanont hvis Du kunne fixe det :D
Jeg synes Du burde skifte punktummerne ud før og efter Dine links, og så indføre >> (selvfølgelig lidt mindre) det tror jeg vil kunne se rigtigt kanon ud.
Ellers må jeg sige det er et max flot stykke arbejde. et 10-tal herfra mester :)
Avatar billede andland Nybegynder
12. november 2003 - 23:46 #7
svar
Avatar billede exp Juniormester
13. november 2003 - 08:35 #8
Bryder mig ikke rigtig om menupunkterne... dem kan du sagtens gøre mere spændende.

Ellers vil jeg give de andre ret... topbanneret er for stort.
Avatar billede khalus Nybegynder
13. november 2003 - 08:47 #9
drop de der ting der fimser rundt i topbanneret, eller få dem til at stoppe efter 10 sekunder eller et eller andet. Det tog mig mindst 5 minutter at få øjnene væk fra dem.
Gode farver, topbanneret (synes jeg) er i hvert fald ikke for stort, for hvad er der galt i at have et stort toplogo hvis det man vil udtrykke med det, kun kan være i et stort logo? det kan da ikke være så svært at scrolle ned?
Avatar billede deetox Nybegynder
13. november 2003 - 09:15 #10
starter lige med at unskylde. designet er ret monotomt, ikke fordi simple designs ikke er cool, men ikke det her. farverne passer ikke sammen, grafikken er tøseagtig, og topbanneret er for stort, prøv at resize det til 50%. og så sæt din skærm opløsning til 1024*768 når du arbejder på den. 68% af alle computerejere bruger denne opløsning... men det meste af det hele kan ændres ved at gå ind på www.colormatch.dk. hvis du har problemer med inspiration eller grafik, så kontakt mig gerne på kllr22@yahoo.dk og jeg hjælper dig gerne igennem!.
Jeg vil osse gerne slutte af med at unskylde...
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
13. november 2003 - 09:45 #11
Nu sidder jeg faktisk på 1024*768. Topbanneret bliver ikke mindre, det ER meningen det skal fylde så meget da det en stor og vigtig visuel utryksform som jeg ikke vil nænne at bytte ud med andet, da der også er symbolik i billedet.

deetox - www.colormatch.dk vil jeg klart bruge i fremtiden, det er et super link!

Jeg bytter om på de 2 mindre boxe og den store. Bedre harmoni. Og så må jeg finde på en federe menu. Og til dem der ikke gider scrolle så kan jeg skam godt forstå jer, jeg vil da også prøve at gøre noget ved det, Men helt ærligt: DÈT er toppen af dovenskab :-)

Nogle gode forslag! Jeg venter med at dele point ud, der må gerne komme flere forslag! Og husk nu en karakter...
Avatar billede mnc Nybegynder
13. november 2003 - 10:40 #12
Synes at det er en fed side, og jeg personligt kan ikke se hvorfor farverne ikke skulle passe sammen.
Jeg sad også selv og tågede lidt over dit banner til at starte med, det er jo 'catching'.
Jeg synes at siden er for smal.. Lav den lidt bredere, så kan du muligvis også få det hele til at blive inde i et 1024*768 skærmbillede..
En anden ting angående tekst på hjemmesiden, hold dig til Verdana, hun er pæn, tidsløs, passer næsten ind i et hvert design, og hun er meget letlæselig

Karakter = 9
Avatar billede ohmish Nybegynder
13. november 2003 - 10:49 #13
siden er da netop god fordi den ikke er bredere.. men der mangler måske noget grafik i siderne. et eller andet som baggrund, der får det hele til at flyde bedre sammen
Avatar billede andland Nybegynder
13. november 2003 - 10:56 #14
Bertelsenbo. tror Du, Du kan ændre den hvide farve mellem "t.dk" i dit topbanner så det ikke ser ud som om de hvisde farve får bogstaverne sat sammen på en måde. Og så ved jeg ikke om det er meningen at Dine links ikke virker, men det kunne da være rart hvis de fungede :)
Dit topbanner sidder helt oppe i toppen, måske om du kunne rykke det lidt ned. Ville pryde på sitet :D
Men stadigvæk. Karakter = 10
Avatar billede Trine Nybegynder
13. november 2003 - 11:58 #15
De første 10 sec. jeg så på designer/opstillingen, synes jeg det var fedt. Men på en måde er TOP-baren lidt for dominerende til dine pæne og nedtonede box'e. Måske det kunne gøre underværker, hvis menupunkterne på en eller anden måde blev til knapper i samme stil med box'ene. Blot en ide.

Om TOP-baren er for høj, er vel en smag & behag. Jeg kan godt lide det. Det bryder det traditionelle.

Også som der bliver sagt ^ synes jeg du skal tage din velkomst-box op som den øverste, og så dine øvrige boxe under denne.

Jeg bryder mig ikke om den brede militærgrønne ramme, men det er jo også en smag & begag -ting.

Ikon (godt nok ikke homemade) på Velkommen... box'en, måske der skulle være en slags ikoner på de andre box'e også. Blot et forslag.

Dine box'e er så bløde i formerne, måske når det kommer til stykket, kan jeg ikke lide den brede ramme pga. at den bryder for meget. Efter min mening, synes jeg hele designet skulle holdes i bløde former.

Det med at farverne måske ikke passer sammen, det er sandt, det ser lidt mislykkedes ud. Måske du skulle tage den gule farve fra TOP-baren, og tildele dine Box'e denne tone. Blot et forslag. Men det kan muligvis være nok til, at dem kommer til at hænge mere sammen.

Thats all.

Trine / Misskat
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
13. november 2003 - 13:42 #16
tak for svarene, i får point til hver især.

Nogle ændringer fuldfører jeg og andre gør jeg bestemt ikke. Smag og behag! Og heldigvis er det op til mig.
Avatar billede Trine Nybegynder
13. november 2003 - 13:47 #17
Tak for points. Det er da godt at høre, at du kan bruge svarene og komme videre. Pøj pøj med det!

Trine / Misskat
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
13. november 2003 - 23:19 #18
militær grøn min bare. Der har du vidst aldrig været?

Nice work broh' du får 11 fra mig! (også kun fordi du ved du er den bedste af os to, og jeg s0kes, endda med ø!)
Avatar billede mnc Nybegynder
14. november 2003 - 05:47 #19
bjørn er bare misundelig over at han må svede i mili og så nakke lillebror credit :)