Avatar billede skov55 Nybegynder
11. november 2003 - 16:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fjern billede kant

Hej,

Jeg er ved at lave et billede i Photoimpact til en hjemmeside. Jeg vil gerne sætte et billede ind oven på billedet. Desværre er der er en hvid på billedet, som jeg gerne vil have fjernet.

Se mere her: http://www.lyngvej.dk/billede.jpg

På forhånd tak !
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. november 2003 - 16:11 #1
Det er fordi du skal gemme billedet som gif, med transperant baggrund.
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
11. november 2003 - 16:15 #2
Men hvis du ikke har lavet billedet, skal du merge billedet og derefter vælge et selection tool og tegne et mask rundt om billedet med den hvide kant.
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
11. november 2003 - 16:16 #3
Altså kun rundt om selv objektet, ikke MED den hvide kant! ;)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
11. november 2003 - 16:24 #4
http://www.chokobear.dk/billede.jpg hmm kan det bruges, her er det en transperent baggrund som du kan ligge henover.
Avatar billede skov55 Nybegynder
11. november 2003 - 16:39 #5
--> jakobclausen: Hvor kan jeg gøre det?? Det virker ikke hvis jeg gør det i  Photoimpact.

--> chokobear.dk: Det ser da ikke transperent ud?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
11. november 2003 - 16:43 #6
nej men hvis du kopierer den og sætter den ind i photoimpact så skulle den meget gerne være transperent
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. november 2003 - 16:55 #7
skov55 >> F.eks. photoshop
Avatar billede skov55 Nybegynder
11. november 2003 - 17:20 #8
Hmm.. Kan man overhovedet gemme som gif i photoshop?? Har 7.0 og kan ikke finde det !
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. november 2003 - 17:23 #9
skov55 >> Ja det kan man, det ligger under CompuServe, i filtype listen
Avatar billede skov55 Nybegynder
11. november 2003 - 17:43 #10
Kan ik se nogen der hedder CompuServe.. Er der der hvor man kan vælge TIFF, JPG mm. ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. november 2003 - 17:44 #11
skov55 >> Ja i listen hvor du kan vælge tiff, jpg etc er der noget der hedder CompuSever - gif
Avatar billede thesphinx Nybegynder
11. november 2003 - 17:59 #12
File -> Save as og under format vælger du Compuserve..:)
Avatar billede deurell Nybegynder
12. november 2003 - 00:00 #13
File>save for web> vælg gif der ;-) eller png-8 som oxo er transperant.
Avatar billede skov55 Nybegynder
12. november 2003 - 14:43 #14
Se det var noget der virkede deurell.. Point til dig :-)
Avatar billede deurell Nybegynder
12. november 2003 - 16:20 #15
så lidt.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. november 2003 - 19:00 #16
Hmm, synes da ikke at mit svar var vildt forkert!
Avatar billede skov55 Nybegynder
12. november 2003 - 21:22 #17
Det var det måske heller ikke, men kunne ikke finde noet der hed hverken gif eller Compusave under 'Save As' - Det kunne jeg derimod under 'Save for web'

.: Skov55