Avatar billede nettips Nybegynder
10. november 2003 - 09:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Irriterende log off

OS: Windows xp pro
net: adsl

Jeg oplever - efter installation af ny skærm og opdatering af drivere til grafikkortet - at når pc'en har stået ubenyttet hen i 10 minutter, starter pauseskærmen som den skal, men...

Når jeg vil bruge maskinen igen, skal jeg klikke på den velkendte log in-skærm (hvor der iøvrigt står, hvis der er aktive programmer kørende, fx postprogrammet) - altså den skriver at der er to programmer kørende.

Så langt så godt. Problemet er at når jeg "logger ind" og vil på internettet, melder den at den ikke kan finde min netværksforbindelse. Jeg er med andre ord nørdt til at genstarte maskinen for at xp kan genfinde min adsl-forbindelse.
Har nogen her oplevet noget tilsvarende, og er der nogen, som har en løsning på problemet?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. november 2003 - 11:20 #1
hvis det kun er dig der bruger pcén, så slet de andre brugerkonti.
I kontrolpanelet..O)
Avatar billede nettips Nybegynder
10. november 2003 - 11:30 #2
Har jeg gjort, Bartfreak. Det hjalp desværre ikke. Jeg skal stadig klikke på Log in-feltet.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. november 2003 - 11:39 #3
har du gjort det som administartor...også asp-gæst konto, hvis du altså ikke bruger fjernskrivebord. Hvis ikke er det direct adgang for feks hackere..!!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. november 2003 - 11:40 #4
prøv at check under ->egenskaber for denne computer/avanceret/brugerprofil.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. november 2003 - 11:43 #5
Avatar billede krohn Praktikant
10. november 2003 - 11:49 #6
Kontrolpanel >> Brugerkonti >> fjern flugebenet Brug velkomstsiden... Det skulle gøre det
Avatar billede nettips Nybegynder
10. november 2003 - 15:00 #7
Begge svar var til stor, stor hjælp - derfor 25 til hver.
Det virker igen som det skal. Tak.
Avatar billede nettips Nybegynder
11. november 2003 - 10:06 #8
Og alligevel logges jeg af netværket... Min netforbindelse smutter simpelt hen.
Her er jeg nødt til at reparere min LAN-forbindelse efter pausetilstand. Så virker net og mail mv. igen.