Avatar billede sabihna Nybegynder
08. november 2003 - 15:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

RAM - problemer

Jeg har netop købt 2*256 ram, men bios kan kun se 256.
har prøvet med kun den ene igen kun halvdelen kan ses. Er der en instilling i bios jeg har glemt ?
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 15:51 #1
har du prøvet at sætte dem i henholdsvis den første og den sidste ledige slot.
virker de hver for sig begge to?
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 15:53 #2
og hvilket bundkort har du, der findes ældre bundkort der ikke understøtter så meget ram, men så er det også gammelt S*S
Avatar billede fromsej Praktikant
08. november 2003 - 15:53 #3
Enten understøtter dit bundkort ikke de ram du har købt, eller måske kan en BIOS flash hjælpe.
Avatar billede sabihna Nybegynder
08. november 2003 - 15:53 #4
Ja har prøvet flrer komb, virker hver for sig men kun "halvt"
Avatar billede sabihna Nybegynder
08. november 2003 - 15:55 #5
Bios flash er det "sikkert" eller risikerer man at miste noget ?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. november 2003 - 16:05 #6
Du risikerer at miste dit bundkort, kan du ikke lige komme med noget info om det, så må jeg se om jeg kan finde en manual og læse mig ud af det.
Avatar billede kbu Nybegynder
08. november 2003 - 16:14 #7
På nogle ældre bundkort - har selv et af dem ASUS K7M Slot A - skal 256 MB RAM være dobbeltsidet d.v.s. 128 MB pr. side.
De kan kun se 128 MB pr. side.
Avatar billede sabihna Nybegynder
08. november 2003 - 17:36 #8
bundkort er et ældre aopen ax6bc der burde understøtte 256 mb pr. slot.
ram ? pc 133 256 mb, der er "klodser" på begge sider af ram, er de så dobbeltsidet ?
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 17:40 #9
vover et lille ja, kigger på det senere, så vi kan se, præsist hvad der skal i.
prøver du at kombinere de to ny med en gammel, så fjern den gamle og prøv igen.
Avatar billede sabihna Nybegynder
09. november 2003 - 13:15 #10
Har lige prøvet at sætte en af de gamle i og fjerne den igen, viser stadig kun halv ram
Avatar billede sabihna Nybegynder
15. november 2003 - 16:49 #11
Lukker spm. da jeg har retuneret RAM.