Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:04 Der er 63 kommentarer

Hvad er problemet

Jeg har følgende Bluetooth dongle:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=89825

Når jeg installere den, så ødelægger den min Internet forbindelse fuldstændig, så den ikke kan komme i kontakt med DHTP serveren. Jeg har ikke mulighed for at komme på nettet igen, andet end jeg foretager en systemgendannelse, hvilket gør at jeg så ikke kan benytte min dongle...

Jeg har Oncable Internet via netkort og benytter Win XP Pro!!

Hvad er problemet??
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:07 #1
Bluetooth er en sender, så den har sikkert kontakt til dit trådløse net.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:08 #2
Hvad mener du lige med dette? Jeg har da intet trådløst net??
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:10 #3
Er der noget andet software jeg kan bruge til min bluetooth som ikke smadre mit Internet?

Kan det ikke være fordi den laver det navn om, som bliver brugt til aktivering af Oncable??
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:11 #4
Er det et OnBoard netkort?
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:11 #5
Nej, det har jeg slået fra. Det er et pci netkort eller hvad det nu hedder!!
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:13 #6
Prøv at flytte det til en anden slot.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:14 #7
Nej, for det har jeg prøvet, det hjælper ikke en brik!! Jeg har haft tilsluttet mit Internet via USB også, og der var de samme problemer når jeg installere min dongle, så det er altså dongle den er gal med!!
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:14 #8
Findes der noget bluetooth software som ikke smadre min forbindelse??
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:18 #9
Det må så hænge sammen med din dongle og USB, tror ikke det er bluetooht, da det også er galt, når du bruger usb til internet.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:19 #10
Hvad gør jeg så??
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:19 #11
Findes der evt andet software som jeg kan bruge??
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:21 #12
TRor ikke det er dit software, der er problemet, adressekonflikter måske.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:22 #13
Den kommer jo og skriver noget med noget ændring af Winsock eller sådan noget, hvad har det af betyndning??
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:24 #14
Hvad fanden gør jeg så, kan jo ikke passe at skidtet ikke virker!!
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:25 #15
Du er sikker på, at den driver, der er installeret, også er til XP?
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:26 #16
Aner det ikke, det er bare den CD som følger med.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:31 #17
Har lige kigget i manualen. Den understøtter XP!!
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:32 #18
Det er temmelig svært, når man ikke sidder over for PCèn, jeg ville nu tippe på opsætningsfejl af bluetooth.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:33 #19
Opsætningsfejl af bluetooth. Hvad mener du?
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:34 #20
At den understøtter XP, er ikke ensbetydende med, at der også er installeret driver til XP, hvis den i det hele taget skal have driver i XP.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:37 #21
Den skal have driver i XP, den spørger nemlig efter den!!

Den software og driver jeg bruger er Widcomm Bluetooth Software 1.3.2.7
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:40 #22
Under installation kommer der et vindue med driver,Xp har fundet, den skal man huske, at kontrollere, der skal stå en remse og så "inf"xp
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:41 #23
OK, hvor skal det lige stå??
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:45 #24
Når jeg smider den i, så siger den bare USB device, og så kommer den Guiden ny hardware bare frem??
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:46 #25
Og så kommer den og spørger efter cd med softwaren igen!!
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:49 #26
Den spørger så efter min cd og filen btw_ci, men den ligger ikke engang på cden??
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:51 #27
Det vil jo sige, at din bluetooth ikke er rigtigt installeret.
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 20:52 #28
Hvor ved du fra, at filen ikke ligger på cdèn.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:54 #29
Fordi jeg siger at den skal lede på denne, men den finder den ikke og har også prøvet at kigge på cd, og der ligger den ikke!!
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:54 #30
Den er rigtig installeret, jeg havde jo bare afinstalleret den!!
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 21:00 #31
Hvis jeg var dig, ville jeg køre en repair af windows.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 21:03 #32
Har jeg også prøvet, det er en helt frisk installation jo, så det burde ikke være problemet!! De leder jo stadig efter en driver som den ikke kan finde nogle steder åbenbart??
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 21:04 #33
http://www.socketforum.com/topic.asp?TOPIC_ID=1254

Læs lige dette, jeg er vist ikke den første som har problemer med deres software!!
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 21:08 #34
Det har du da ret i, jeg mener også det var oppe her på eksperten for nogle dage siden, har du søgt på eksperten?
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 21:10 #35
Jeg har prøvet at søge, men kan ikke rigtig finde noget!!
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 21:15 #36
Jeg har lige søgt på bluetooth, der er da rigtig meget, at gå igennem.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 21:18 #37
Ja, det har jeg også prøvet, men har endnu ikke fundet nogle med samme problem som mig!!
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 21:21 #38
Jeg har desværre ikke mere tid, jeg har stadig noget arbejde, der skal fra hånden, og arbejdet kalder igen i morgen tidlig kl. 7
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 21:22 #39
OK, men tak for din hjælp. Håber du vender tilbage i morgen??
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2003 - 21:27 #40
Hvis jeg får tid, jeg har forretningen åben fra 9oo til 22oo
Avatar billede edelbo Nybegynder
08. november 2003 - 19:34 #41
Har lige prøvet igen. Den går gal så snart jeg der bliver installeret Bluetooth Lan Access Server driver, altså den bluetooth netværks forbindelse, som jeg alligevel ikke skal bruge til en skid.

Er det fordi, at Bluetooth går ind og ændre på det nævn, som jeg er registreret under ved Oncable??
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 19:42 #42
Du skal se, om ikke du kan afinstallere Lan Access Server driver, eller får du det ikke til, at virke, da den overtager din lanforbindelse.
Avatar billede edelbo Nybegynder
08. november 2003 - 20:06 #43
Hvordan skal jeg kunne afinstallere denne?? Kan jeg se noget sted, hvad Oncable kalder min computer??
Avatar billede edelbo Nybegynder
08. november 2003 - 20:10 #44
Nu har jeg installeret min bluetooth nu, ved hjælp af windows installation, den fandt driveren. Men jeg mangler jo stadig noget software, så jeg kan kommunikere med den??
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 20:15 #45
Normalt installerer man softwaren først, derefter sætter man bluetooth i, og installerer driver.
Avatar billede edelbo Nybegynder
08. november 2003 - 20:16 #46
Ja, men det hjælper jo ikke, når software ikke funker. Findes der ikke andet som jeg kan benytte??
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 20:20 #47
Har du prøvet i kontrolpanel-internetforbindelser-i venstre side-opret ny forbindelse+der kan du bestemme hvordan forbindelsen skal foretages.
Avatar billede edelbo Nybegynder
08. november 2003 - 20:21 #48
Hvad skulle jeg så gøre der mener du??
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 20:22 #49
Hvis bluetooth har overtaget din forbindelse, opretter du en ny-se om ikke det virker.
Avatar billede edelbo Nybegynder
08. november 2003 - 20:23 #50
ok på den måde, men tror simpelthen at det er fordi den at laver om på navnet!!
Avatar billede edelbo Nybegynder
08. november 2003 - 20:44 #51
Jeg har lige pøvet med software fra msi. Det virkede faktisk, jeg deaktiverede den bluetooth lan access, men efter en genstart var alt ved det gamle, den ødelagde endnu engang min forbindelse. Jeg prøvede endnu at lave en ny internet forbindelse, men det kan den ikke, da jeg allerede har en lan access som virker siger den, og den kan jeg ikke slette!!

Det er sgu det navn som den smadre tror jeg, hvad gør jeg??
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 20:48 #52
Var lige på Ziteck`s side, den bluetoth, du har købt, er et bluetoth netkort.Så det er måske der, skoen er begravet.
Avatar billede edelbo Nybegynder
08. november 2003 - 20:49 #53
OK, hvad er så problemet. Hvad skal jeg så købe`?
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 20:54 #54
Du skal have en standard bluetooth til dataoverførsel.
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 20:56 #55
Den har Ziteck ikke.
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 20:58 #56
Jeg kan se, at jeg ikke har fået den med på min hjemmeside, men der kommer også først ny forsyning i næste uge, så komme den på.
Avatar billede edelbo Nybegynder
08. november 2003 - 21:36 #57
Kan jeg så godt bruge denne til at styre winamp med, da jeg har en T610 og downloader det program som skal bruges til dette?? Jeg mener, den virker ikke kun til at overføre filer, man kan godt bruge den til noget mere??

Har du ikke et link, til din forhandler eller til producenten, hvor jeg kan se den, skal nok købe den af dig??
Avatar billede peet-49 Novice
09. november 2003 - 08:12 #58
De fleste af mine kunder bruger den sammen med mobilen, og nogle til, at overføre data fra PC til PC.
Avatar billede edelbo Nybegynder
09. november 2003 - 10:43 #59
Kan det benyttes til at overføre data fra PC til mobil, og modsatte vej. Har du et link??
Avatar billede peet-49 Novice
09. november 2003 - 14:43 #60
Der er ingen oplysninger på linket fra mine leverandører, kun at de findes i to udgaver, en til 10 meter og en til 100 meter. Dem der har købt bluetooth, bruger dem til, at opdatere deres mobil med. Hvad de alt kan ved jeg ikke, jeg har ikke selv prøvet dem af.
Avatar billede edelbo Nybegynder
11. november 2003 - 16:18 #61
Har du fået dem på lager, står og har hårdt brug for en nu!!
Avatar billede peet-49 Novice
11. november 2003 - 16:54 #62
De skulle komme sammen med en palle nye kabinetter, og de er ikke landet endnu-desværre.
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
17. april 2004 - 16:44 #63
tror du ikke det er fordi at computeren tror at vil bruge din mobil som modem og derfor går computeren ind og laver om i dine IE instillinger... det gjorde den da jeg installerede min BT....