Avatar billede edelbo Nybegynder
06. november 2003 - 21:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Norton Ghost uden A-drev

Jeg skal til at ghoste min ene harddisk, men problemet er, at i min nye pc har jeg købt uden A-drev, er det virkelig den eneste mulighed man kan boote Norton Ghost 2003 op med, kan jeg ikke gøre det via en CD fx??
Avatar billede nmh Nybegynder
06. november 2003 - 21:45 #1
Jo. Du skal se at få fat på en CD-rom, du kan boote på.

Hvilken windows version kører du med?
Hvis det er win98 eller win me kan du nogle gange lave et ghost-image af din disk direkte fra windows.
Der er nu kommet et nyt produkt, med samme egenskaber som ghost.
Det kan køre direkte fra de forskellige windows-versioner.
Det hedder True Image og er ikke så dyrt. Når du har en maskine uden diskettedrev vil det nok være værd at anskaffe.
Se mere her:
www.acronis.dk
Avatar billede edelbo Nybegynder
06. november 2003 - 21:51 #2
Jeg kan da sagtens boote på min CD'rom. Men hvordan laver jeg en boot CD med som kan starte Ghost op?

Jeg køre Win XP, men ønsker at lave og recover mit image direkte fra dos og ikke windows!!
Avatar billede nmh Nybegynder
06. november 2003 - 22:06 #3
Når jeg taler om en cd-rom du kan boote på mener jeg en cd-rom, der booter til dos.
Programmet Nero, som bruges til cd-rom brænding kan lave en bootbar cd-rom.
Det er beskrevet i manualen til Nero.
Den cd-rom du har at boote på er det ikke bare cd-rommen med win xp?
Den kan ikke bruges til formålet.

Programmet True Image fra Acronis gør det samme som ghost. Fordelen er, at du kan starte det direkte fra win xp. Man kan også få lavet en cd, som man booter på og derefter får startet True Image.
Avatar billede edelbo Nybegynder
06. november 2003 - 22:12 #4
Jeg kan ikke bruge en som kan lave og recover i Windows, da jeg skal skal installere end ny HD via et recover fra min gamle, så derfor er der intet styresystem på!!

Hvordan laver jeg den bootcd, som samtidig skal starte Ghost op også, så jeg kan lave det image og gemme det på en af mine andre harddisk??
Avatar billede kick Nybegynder
06. november 2003 - 22:14 #5
Jeg lytter med her har selv samme problem mit A drev virker ikke mere så håber på lidt hjælp også..Godt spørgsmål
Avatar billede nmh Nybegynder
06. november 2003 - 22:27 #6
Prøv at se her:
http://www.nu2.nu/bootcd/
Hvis du først får bootet med en dos-bootcd, kan du starte ghost, hvis programmet ligger på en af dine harddiske, eller hvis du lægger det med på bootcd'en.
Avatar billede nmh Nybegynder
06. november 2003 - 22:42 #7
Hvis det hele bliver for bøvlet, kan du anskaffe et USB-diskettedrev eller du kan købe et almindeligt diskettedrev. Det koster vist omkring 150 kr.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 16:09 #8
Jeg har lånt et USB diskette drev med hjem fra arbejde, og har nu lavet en Ghost boot disk, og sat bios til first boot device som værende diskettedrevet, men den starter ikke op, køre bare hen over det, hvad sker der??
Avatar billede nmh Nybegynder
07. november 2003 - 16:52 #9
Du skal nok ind i bios og sætte den til at boote fra usb-drevet.
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. november 2003 - 20:04 #10
Der var åbenbart ingen løsning som jeg ikke selv kunne havde kunne komme op med!!