Avatar billede deimos Nybegynder
05. november 2003 - 11:13 Der er 15 kommentarer

Meget Underlig

Hej Allesammen.

Jeg har haft nogle mærkelige problemmer med en af mine computer.

I går morges ville den ikke starte mere.

Efter det er den blevet mere underligt, når jeg sætter strøm til starter den op, uden jeg har trykket på power knappen, og efter 5-10 sekunder slukker den igen. (nogen gange skal jeg dog selv trykke på Power knappen)

Men her idag startede den findt op og jeg var inde i windows, men efter 15min slukkede den igen, efter det kunne den ikke starte, den laver igen det nummer med at starte op, efter 5-10 sek slukker den igen.

Det gør den uanset hvor meget hardware der er i, har prøvet med at der kun var Strømforsyning, Bundkort og en køler i.

Jeg har prøvet med anden strømforsyning og den laver det samme nummer.
Har skiftet bundkortet med et nyt, men virker stadig ikke, men jeg  er ikke 100% sikker på at den virkede.
Jeg har prøvet med en anden processor som jeg ved der virker.
Ram har jeg også skiftet, prøvet med 3 forskellige blokke.

Igen af delene har fået den til at virke.

Så ville jeg høre om der er nogen af jer der ved hvad der kan være galt.

Hvis i gerne vil have mere info så bare spørg.
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2003 - 11:18 #1
Mit tip er et defekt bundkort.
Avatar billede golyf Nybegynder
05. november 2003 - 11:21 #2
Andet tip (uden at svare) kunne være noget med CPU'ems temperatur.

Hvad cpu/bundkort er det ?
Avatar billede aopen Nybegynder
05. november 2003 - 11:22 #3
Ja, et defekt bundkort, men har det ikke noget med motherboardet at gøre?
prøv at ta' det ud og kig lidt på det selv..
eller strømforsygningen, det kan være at det HAR noget med det at gøre..
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2003 - 11:23 #4
aopen>motherboard og bundkort, er det samme.
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2003 - 11:24 #5
Det kunne ligge ved omdrejningerne på cpu-køler, hvis den går under det bios accepterer, stopper systemet.
Avatar billede golyf Nybegynder
05. november 2003 - 11:32 #6
Peet49 : På nogle systemer ja og på andre er de ligeglade, mens andre systemer holder hvis temperaturen bliver for høj. Derfor jeg er nys efter hvad cpu / bundkort kombination han har.
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2003 - 11:42 #7
golyf>Hvis omdrejninger falder på blæser, stiger temp også, det er logik.
Avatar billede deimos Nybegynder
05. november 2003 - 11:46 #8
Bundkortet der er i lige nu er et Asus A7v8x-x med en 2000+ Processor og køleren er en Silent Viking.

Prøver at skifte bundkortet igen, men skal lige have bestilt et nyt hjem, flere foreslag er velkommende.
Avatar billede golyf Nybegynder
05. november 2003 - 11:58 #9
Peet : JA. Logisk, men stadig variere bundkortets strategi for hvad de lukker ned på. Hvad nu hvis omdrejningerne skal være lave ?
Min egen blæser køre 800 RPM og mange bundkort med RPM check vil ikke tillade så lave omdrejninger, men den køler rigeligt.
Intel's nyere cpu'er går ned i hastighed hvis de overophedes, mens amd's lukker helt ned. I bedste fald.
Derfor var jeg nys efter cpu mærket.
Deimos : Har du checket cpu temperaturen ?
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2003 - 11:59 #10
Har han svaret på AMD XP200+
Avatar billede golyf Nybegynder
05. november 2003 - 12:04 #11
Har jeg set. Derfor kommentaren på hvordan AMD (han's) og Intel reagere.
Var det ikke en 2000+ og ikke 200+ ? :-)
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2003 - 12:10 #12
2000+
Avatar billede golyf Nybegynder
05. november 2003 - 12:10 #13
Bundkortet bruger Via KM400 chip sættet. Hvis det minder lidt om mit KT400, så slukker den ved 85 grader på CPU'en, men dette kan sættes op til 90, 95 eller 100 grader eller ned til 80 grader.
Havde det været basseret på VIA KT266, så chekkede den på om kølerens RPM blev for lave, men da jeg brugte et sådan bundkort sidst fandt jeg aldrig ud af hvor lav. 800 RPM var bare for lavt.
Mit gæt er varme på CPU'en, men om det er termistoren (temperaturmåleren på bundkortet) der er gået eller dårlig køling kan jeg jo ikke svare på.
Avatar billede deimos Nybegynder
05. november 2003 - 12:20 #14
Da jeg kom ind i bios her til morges,så jeg at min køler køre omkring 2000 rpm og den der sat til at slukke ned ved 95 grader.

Men den bliver kun 45-50 så den bliver ikke for varm, og jeg har haft en 1700+ i samt en ny køler, og den laver stadig det samme nummer med at slukke efter 5-10 sekunder.
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2003 - 12:25 #15
Jeg tror stadig dit bundkort er defekt.