Avatar billede hanshenp Nybegynder
05. november 2003 - 03:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Download problemer i internet explorer

Hej

Mit problem består i at min browser, efter at jeg har trykket på en fil som jeg vil downloade, står og tænker lidt over tingene, alt imens der i statusbaren står noget med at den overfører den påglædende fil, men jeg bliver ikke promptet eller noget... Og filen er heller ikke at finde på min harddisk senere hen

For at kunne hente en fil skal jeg højreklikke og vælge "gem destination som" dette er dog ikke optimalt...

Jeg har søgt med lys og lygte i mine internet indstillinger, men der kan jeg ikke finde noget. Det skal siges at jeg kører windows 2000 og IE6sp1
Avatar billede hanshenp Nybegynder
05. november 2003 - 03:15 #1
hmmm, når jeg trykker på en PDF fil som jeg gerne vil downloade, så kommer den ønskede dialog-box frem, hvor jeg kan vælge åbn, gem, annuller, flere oplysninger
Avatar billede hanshenp Nybegynder
05. november 2003 - 03:19 #2
Det er nok også meget relevant, at når jeg klikker på en fil, som den ikke har tænkt sig at downloade... viser det samme ikon i øverste venstre hjørne, som benyttes til på billeder inden de er loaded ind...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. november 2003 - 07:36 #3
Grunden til at den bare står og tænker og ser ud som om sen henter filen skyldes at din browser understøtter dette filformat. Det vil sige at den istedet for at hente filen, prøver at åbne den i browseren, og det kan godt tage lidt ekstra tid.
Avatar billede cpnielsen Nybegynder
05. november 2003 - 08:20 #4
Jeg har haft tilsvarende problem. Her står lidt om det:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q281679&sd=tech
Efter jeg kørte regsvr32 på alle de nævnte dll-filer, virkede det igen!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. november 2003 - 08:23 #5
Du kan også indstille i din browser at den ikke skal åbne den bestemt type filer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. november 2003 - 08:40 #6
Prøv for min skyld lige at slette din internet cache, når denne er meget fuld opfører IE sig lidt mærkeligt .

funktioner - indstillinger - slet filere og slet cookies
Avatar billede htmlkongen Novice
05. november 2003 - 10:14 #7
Eller prøv at genindstaller IE 6.0
Avatar billede double-g Juniormester
05. november 2003 - 14:37 #8
Hvis det kun er een bestemt filtype (og det tyder det på, når godt du kan hente pdf filer) så kan du evt. prøve denne løsning :

http://www.eksperten.dk/spm/421509